رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 07:35 شماره خبر : 4986 https://diyareaftab.ir/short/VJ518 0
یادداشت؛

نویسنده ساوجی در یادداشتی نوشت: روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ سمیه رضایی در یادداشتی به‌مناسبت روز معلم نوشت؛ شرأفت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند‌، شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.


معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است، معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.

در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم(ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست. در این آیات خداوند، خود را «معلم» می‌خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

همواره در احادیث و کتب آسمانی از پیامبران به عنوان معلمان مردم یاد کرده است؛ به همین دلیل همیشه از شغل معلمی به عنوان شغل انبیا یاد می‌شود.


معلم کسی است که با پرورش شاگرد‌ها و با درست کردن تفکر و‌اندیشه آن‌ها انسان‌هایی را پرورش می‌دهند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند یک بخش از یک سیستم را در دست بگیرند و به پویایی جامعه کمک کنند.

 روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار ، روز تجلیل از کسانی که علم را جرعه جرعه در جان‌ها جاری می‌کردند. خود لحظه لحظه می‌سوختند و با دانش خویش، جامعه را می‌ساختند و فردایی باشکوه را نوید می‌دادند.

 این روز را به همه معلمان کشور عزیزم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.


سمیه رضایی مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و نویسنده کتاب سیمای مجاهد در قرآن
 
انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار