رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-30 12:31 شماره خبر : 4782 https://diyareaftab.ir/short/VwJ6l 0
مدیرکانون بسیج هنرمندان شهرستان اراک:

مدیرکانون بسیج هنرمندان شهرستان اراک با اشاره به اینکه فرهنگ حجاب و عفاف یک واجب عمومی است گفت: فرهنگ‌سازی حجاب باید مردمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ سینا دلشادی، صبح امروز، در جلسه هم‌اندیشی پویش هنری مردمی حجاب و عفاف بایسته‌ها و شایسته‌ها که توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک برگزار شد گفت: خانواده، مهم‌ترین نهاد یک جامعه است که اگر مهم درنظر گرفته نشود، کلیت یک اجتماع از بین خواهد رفت.

وی افزود: دختران و بانوان در یک خانواده محور فرهنگی آن خانواده هستند و هر تحریف و تزلزل فرهنگی آنان موجب برهم‌خوردن سطون اصلی تربیتی در خانواده می‌شود.

مدیرکانون بسیج هنرمندان شهرستان اراک بیان کرد: رعایت ججاب یک واجب دینی و شرعی است که علاوه‌بر این موضوع یک امر قانونی با ملاحظات سیاسی است، زیرا دشمنان سعی در این دارند که کشور مستقل و اسلامی ایران را با ترویج فرهنگ بدحجابی تضعیف کنند، فلذا رعایت حجاب موجب عدم نفوذ تفکرات کشورهای معاند به ریشه و هویت اسلامی و فرهنگ خانوادگی می‌شود.

دلشادی عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی حجاب، مردمی شود و از سازمانی کردن آن خودداری کنیم، زیرا فرهنگ حجاب و عفاف یک واجب عمومی است.

وی درخصوص تبیین مقوله حجاب و عفاف اظهار کرد: برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای با موضوعات حجاب و عفاف برای بانوان و دختران جامعه طراحی و عملیاتی شود و ظرفیت‌سازی را در فضای مجازی برای ترویج حجاب گسترش دهیم.

مدیرکانون بسیج هنرمندان شهرستان اراک خاطرنشان کرد: پویش نور که برای جلوگیری از هنجارشکانان حجاب و عفاف در کشور آغاز شد، اتفاق خوبی را رقم زد و علاوه‌بر حمایت مردم دین‌دار از این طرح، با توجه به مظلوم‌ واقع شدن پلیس در ادوار گذشته برای جلوگیری و مقابله با فرهنگ بدحجابی، نباید ناجا که عهده‌دار وظیفه اجرایی این پویش است را تنها گذاشت.

دلشادی تصریح کرد: موج‌آفرینی و آگاهی‌بخشی در حوزه حجاب و عفاف و آموزش دهندگی فرهنگ آن از اهداف اصلی پویش حجاب و عفاف است.

وی بیان کرد: در خصوص وضعیت مالی کارهای فرهنگی مشکلی وجود ندارد و فعالان این عرصه می‌توانند با برنامه‌های فرهنگی خود پیرامون حجاب و عفاف طرح‌های خود را عملیاتی کنند.

در پایان این نشست‌، فعالان فرهنگی بخش‌های گوناگون با ارائه‌ طرح‌ها و نظرات خود در ایجاد فرهنگی گسترده در بستر فضای مجازی در کنار پویش نور حمایت خود را اعلام کردند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار