رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/03/01 Tuesday - 2024 21 May الثلاثاء ، 13 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-11 21:29 شماره خبر : 5038 https://diyareaftab.ir/short/e8kGy 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه گفت: مقاومت مادران مظلوم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی بی‌مثال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در همایش مادران مقاومت که امروز در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد، گفت: پیامی که در این همایش مادران مقاومت برای همگان صادر می‌شود، پیام غیرت، شجاعت و دلاوری است.

وی افزود: غیرت را به این دلیل غیرت می‌گویند چون غیرت زدایی می‌کند، اگر کسی در مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کاری انجام داد که دشمنان و اغیار بر کشور مسلط نشوند این انسان غیور است.

امام جمعه ساوه افزود: اکنون شاهد هستیم که اسرائیل متوحش با غیرت سر و کار ندارد و با بی‌غیرتی کار دارد ولی بانوان ساوجی پای درس و مکتب قرآن، در حال انتقال پیام قرآن به بانوان فلسطین هستید که بگوئید شما هم اکنون غیورانه زندگی می‌کنید.


حجت‌الاسلام رحیمی گفت: تاریخ مقاومت بیش از صد ساله مردم فلسطین نشان می‌دهد که مقاومت مادران مظلوم غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی بی‌مثال است.


وی عنوان کرد: شعار این برنامه مادران مقاومت است، اگر مادری می‌خواهد مقاوم باشد، یا دارای خانواده مقاوم باشد باید ستون خانه‌هایش را مقاومت کند که شامل ستون عبادی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام رحیمی تأکید کرد: ستون عبادی مثل نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و تمام حقوق دین را شامل می‌شود، اولین چیزی که فردای قیامت از انسان سؤال می‌شود نماز است و اگر مادری می‌خواهد به عنوان مادر مقاومت شناخته شود، باید خود و خانواده‌اش نماز بخواند و از نماز خواندن لذت ببرند.

وی در ادامه گفت: اگر در خانواده‌ای امر به معروف کنار گذاشته شد و به نهی از منکر عمل نشد و اصول دین رعایت نشد، این خانواده ستون ندارد و مادر مقاوم در این خانواده معنی ندارد.


امام جمعه ساوه عنوان کرد: دین اسلام دستور داده است اگر می‌خواهید خانواده مقاوم باشید، فرزندان خدا باور و مهدی باور تربیت کنید و طوری او را تربیت کنید که زمان‌شناس و مکان‌شناس و دشمن‌شناس باشد.

وی با اشاره به ستون سیاسی دین که شامل مردم و پول است گفت: در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه این مورد به خوبی بیان شده است، مملکتی که مردم را نداشته باشد و به مردم ارزش قائل نباشد مقاوم نیست.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: دولتی سرپا می‌ماند که اقتصاد، ازدواج، مسکن، اشتغال، خواسته‌های زمینی و آسمانی و تمام مسائل مردم اولویت آن دولت باشد و خزانه اش پر باشد و همچنین از درآمد مردم مالیات بگیرد و هم به مردم راه درآمدزایی آموزش دهد و همچنین دولتی غیور است که طریقه تحصیل مال مشروع را نشان دهد و از آن مال مشروع مالیات بگیرید.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار