رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خبر داد:

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی از دستگیری یکی از وکلای دادگستری، که با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع، حق‌الوکاله‌های کلانی را از آن‌ها دریافت کرده بود، خبر داد.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ به نقل از روابط عمومی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی، با تأکید بر این موضوع که نهادهای نظارتی و بالادستی باید نظارت بیشتری بر رفتار حرفه‌ای وکلا داشته باشند، گفت: یکی از وکلای دادگستری، با ادعای داشتن ارتباط نزدیک با برخی از قضات، به موکلین خود قول اخذ رأی تضمینی داده و بابت این موضوع، حق‌الوکاله‌های کلانی را از آن‌ها دریافت کرده است.

وی، افزود: وی با ارتباطاتی که با برخی از کارکنان دادگستری داشت، بعضاً پرونده‌های خود را به شعب خاص هدایت و احکام مورد نظر خود را در این شعب اخذ می‌نمود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی، اظهار داشت: با رصد و نظارت نامحسوس چند ماهه و مستند‌سازی کامل، نسبت به دستگیری وکیل فوق‌الاشعار، اقدام شد و با قرار بازداشت موقت، به زندان معرفی گردید و پرونده قضایی وی در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب، در حال رسیدگی است.

 موسوی، بیان کرد: فقط در یک فقره از پرونده‌ها، وکیل مذکور، قرارداد خصوصی اخذ مبلغ حدود هفت میلیارد تومان حق‌الوکاله جهت اخذ رأی تضمینی، با موکل خود تنظیم نموده بود.

 وی، در پایان تأکید کرد: رسالت وکیل، دفاع کارشناسانه و عادلانه در مدار قانون است، که ادعای اینکه اعلام کند که من رای تضمینی می‌گیرم، جای تأمل و ورود نهادهای نظارتی دارد که باید با حساسیت زیاد و به صورت جدی با چنین وکلایی برخورد شود و هیچگونه اغماضی در این برخوردها وجود نخواهد داشت، چرا که این افراد، مایه سرایت فساد به بخش‌های مختلف و بدبین نمودن مردم به وکلای پاک‌دست و حق‌مدار خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار