رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-02 09:52 شماره خبر : 305 https://diyareaftab.ir/short/eRBKe 0
فرمانده دوران دفاع مقدس:

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه مردم در دفاع مقدس، مقاومت را معنا کردند، گفت: دفاع مقدس به مردم یاد داد تا در جنگ ترکیبی که سال گذشته آغاز شد و این هشت جنگ را هم‌زمان شروع کردند ایستادگی کند و پیروز شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ سردار اسدالله گنجعلی، در گفتگو با ندای تفرش، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس گفت: دو واژه در دوران دفاع مقدس وجود دارد یکی جنگ تحمیلی، چرا که این جنگ به مردم تحمیل شد و عکس‌العمل طبیعی مردم در برابر این جنگ دفاع همه‌جانبه و مقاومت بود.


وی اظهار کرد: کلمه دیگر دفاع مقدس است، جنگ به خودی خود مقدس نیست، وقتی امام(ره) گفت: «جنگ اسلام با کفر است» ماهیت عقیدتی جنگ تعریف شد، از این جهت به آن دفاع مقدس می‌گویند.


این فرمانده دفاع مقدس، تاریخچه هشت سال دفاع مقدس را به هفت مرحله تقسیم کرد و تصریح کرد: اولین مرحله قبل از جنگ بود، از سالروز پیروزی انقلاب تا ۳۱ شهریور ۵۹ که عراق ۲۲۰۰مرتبه تجاوز مرزی به خاک ایران داشت و در این مرحله ۶۰۰ اسیر و ۷۰۰ شهید ایران داده است.


وی، دومین مرحله را تشریح و ادامه داد: مرحله دوم جنگ، تجاوز و اشغال است که عراق با تمام توان با استراتژی یک عملیات سریع و برق‌آسا از سه محور باهدف تجزیه خوزستان و رسیدن سه‌روزه به تهران انجام داد، این مرحله با مقاومت مردم در مدت‌زمان ۳۴ روز اتفاق افتاد.


گنجعلی عنوان کرد: در مرحله سوم زمانی که عراق نتوانست به اهداف خود برسد یک سال جنگ را در خاک‌ریز ادامه داد.


این فرمانده دفاع مقدس، مرحله چهارم را مرحله باز پس‌گیری نامید و گفت: بعد از برکناری بنی‌صدر چهار عملیات بزرگ انجام شد که حدود ۹۵ درصد از اراضی که در ۳۴ روز اول جنگ به دست دشمن افتاد در این مرحله پس گرفته شد.


وی، تنبیه متجاوز را مرحله پنجم عنوان و ادامه داد: مقطع جنگ از سوم خرداد به بعد عوض شد که زمان تنبیه متجاوز بود.


گنجعلی، کشاندن جنگ به شهرهای ایران را مرحله دیگر دفاع مقدس برشمرد و اظهار کرد: در مرحله ششم، دشمن جنگ را به شهرها ایران کشاند، از عملیات در خلیج‌فارس و حملات شیمیایی برای وادار کردن جمهوری اسلامی برای توقف جنگ استفاده کرد و آخرین مرحله را پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ عنوان کرد.


وی به تنها بودن ایران در دوران جنگ اشاره و تصریح کرد: ایران در جنگ کمک‌کننده‌ای نداشت، حتی خرید امکانات و تسلیحاتی را نداشت، یک‌زمان در تهیه کلاش و موشک مشکل داشت.


گنجعلی به تغییرات اشاره و عنوان کرد: انتقال تکنولوژی موشک و پهپاد به جبهه مقاومت امروز یکی از چالش‌های غرب شده است.


فرمانده دفاع مقدس اظهار کرد: در بخشی از سخنان مقام معظم رهبری آمده است: «دفاع مقدس عرصه حضور عمومی ملت بود، تمامیت ارضی کشور حفظ شد، ملت ایران عظمت و توانایی خود را کشف کردند.»


وی هشت جنگ ترکیبی را نام برد و ادامه داد: امروزه هشت جنگ ترکیبی از جمله جنگ دیپلماتیک، اقتصادی، شناختی، اطلاعاتی، سیاسی، نیابتی، جنگ تهدید معتبر نظامی با چاشنی رعب و وحشت ایجاد شده است.

گنجعلی، فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگ مقاومت عنوان و بیان کرد: دفاع مقدس به مردم یاد داد، تا در جنگ ترکیبی که سال گذشته آغاز شد و این هشت جنگ را هم‌زمان شروع کردند ایستادگی کند و پیروز شود.


این فرمانده دفاع مقدس، ادامه داد: مردم مقاومت را معنا کردند؛ دشمن در این جنگ شناختی و ترکیبی هم شکست خواهد خورد.


وی، به وصیت‌نامه شهدا اشاره کرد و گفت: در وصیت‌نامه شهدا بر دو نکته تأکید شده است یکی پشتیبانی از ولایت‌فقیه و دیگری حجاب است؛ چرا که ولایت خیمه انقلاب است.


گنجعلی بیان کرد: کسی که ایمان واقعی دارد هرگز در برابر دشمنان سر خم نمی‌کند؛ باوجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، جمهوری اسلامی توانسته است، یک مدل مقاومت به جهان صادر کند، و دشمن از این مقاومت می‌ترسد.


این فرمانده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما پیروزیم چرا که رهبر، ملت و مکتبی بزرگ داریم و همچنین دشمنی بزرگ داریم چراکه بدون دشمن بزرگ، قوی نخواهیم شد؛ دشمن امروز در موضع ضعف و ترس قرارگرفته است این القا رعب از خصوصیات الهی است قلب‌های مطمئن ایمان می‌آورد.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار