رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-13 15:07 شماره خبر : 5054 https://diyareaftab.ir/short/4Pb13 0
یادداشت؛

شهید مطهری به عنوان یکی از مدافعان و تبیین‌کنندگان نظریهٔ اسلام ناب شناخته می‌شود که افکارش منطبق بر اسلام ناب بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ جواد محدثی در یادداشتی به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری نوشت؛ شهید مطهری، یکی از شخصیت‌های برجستهٔ تاریخ ایران و علمای بزرگ اسلامی بوده‌اند. مطهری به دلیل تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف از جمله فلسفهٔ دینی، منطق، اخلاق، و عرفان شناخته می‌شود. آثار فراوانی از او باقی مانده است که در زمینه‌های مختلف مانند تفسیر، فلسفه، و اخلاق به بررسی و تبیین مسائل اسلامی می‌پرداخته‌اند.


عمر شهید مطهری با اینکه کوتاه بود ولی بعد ۴۴ سال از زمان شهادت آثار‌ایشان متقن، پاسخ دهنده به شبهات در جامعه است و باید روی آثار شهید مطهری دقت ویژه داشته باشیم.


آیت‌الله مطهری بینش قوی داشت و نگاه‌های انحرافی از دین را خوب می‌شناخت و هم آن‌ها را افشا می‌کرد و در آثارش آن‌ها را مورد نقد قرار می‌داد.


 مرتضی مطهری از دیدگاه خود اسلام را به عنوان یک سیستم فکری و اخلاقی کامل و جامع می‌دانست. او به عنوان یکی از مدافعان و تبیین‌کنندگان نظریهٔ اسلام ناب شناخته می‌شود که در آن، اسلام را به عنوان یک دین جهانی و کامل معرفی می‌کرد که همهٔ جوانب زندگی انسان را در بر می‌گیرد.

شهید مطهری ماهیت افکار گروه‌ها و فرقه‌های ضد نظام را افشا می‌کرد و آن‌ها وقتی متوجه این موضوع شدند، نقشه کشیدند و این شهید مغز متفکر را ترور کردند.

 شناخت، آگاهی و معرفت انسان در عمل و قضاوت و رفتار انسان اثر دارد.


 نگاه‌ها و شناخت‌ها به دو صورت سطحی و عمیق است و خروجی دو نگاه با هم خیلی متفاوت است و نتیجه متفاوتی را به وجود می‌آورد.

نگاه‌ها و شناخت‌ها گاهی محدود و گاهی وسیع است و نتیجه این دو نگاه نیز متفاوت است و همچنین نوع نگاه افراد تأثیر بر نوع قضاوت‌ها دارد. شناخت‌ها گاهی درست است و گاهی غلط است، غلط و درست بودن شناخت‌ها در نوع قضاوت افراد تأثیر می‌گذارد.


مسائل سیاسی و فقهی، طب سنتی و.. انواع مختلف نظریه‌ها مطرح می‌شود این‌ها کدام درست و کدام غلط است و ما باید بخشی از این‌ها را بپذیریم.

فضای مجازی نباید مبنای قضاوت افراد قرار گیرد زیرا دامنه شایعات دراین فضا بسیار گسترده و بیشتر مطالب فاقد مرجع معتبر است.

جواد محدثی نویسنده و پژوهشگر مذهبی

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار