رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 17:37 شماره خبر : 6468 https://diyareaftab.ir/short/Vd5qw 0
مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) ساوه:

مدیر حوزه علمیه ریحانه الرسول(س) ساوه گفت: آقای پزشکیان و دیگرانی که مخالف یارانه‌ها هستند باید بدانند، یارانه‌ها برنامه‌ای هستند که به منظور کمک به لایه‌های ضعیف‌تر و نیازمند جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« دیار آفتاب»؛ نجیبه کرمی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ اظهار کرد: در مناظرات اخیر بین دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، آقای پزشکیان اظهار داشتند که طرفداران آقای جلیلی آدم‌های خشک‌مغزی هستند و آن‌ها را با طالبان و طرفداران طالبان مقایسه کردند.


وی افزود: اظهارات آقای پزشکیان درباره مقایسه طرفداران آقای جلیلی با طالبان از چند جهت جای تأمل دارد و برای بررسی دقیق‌تر این مقایسه، نیاز است به تفکر و خطوط فکری گروه طالبان بپردازیم که آن‌ها به طور سنتی قوانینی سختگیرانه و محدودکننده برای زنان اعمال کرده‌اند. از جمله ممنوعیت رانندگی، ممنوعیت آموزش و تحصیل، و محدودیت‌های شدید برای حضور زنان در اجتماع.

 

کرمی بیان کرد: به عنوان یک بانوی فعال در حوزه آموزش و فرهنگ، نگرانی مردم و بالاخص بانوان درباره اظهارات آقای پزشکیان و مقایسه طرفداران آقای جلیلی با طالبان قابل درک است، زیرا این اظهارات توهین‌آمیز و تحقیرکننده تلقی می‌شود.

مدیرحوزه علمیه ریحانه الرسول(س) ساوه تصریح کرد: آقای پزشکیان و دیگرانی که مخالف یارانه‌ها هستند باید بدانند، یارانه‌ها برنامه‌ای هستند که به منظور کمک به لایه‌های ضعیف‌تر و نیازمند جامعه، به ویژه در زمان‌های بحرانی و اقتصادی، اجرا می‌شوند.

وی تأکید کرد: البته این بحث به دولت روحانی بر می‌گردد زیرا اگر ما مسأله اقتصادی را مثل دولت روحانی متوقف بکنیم و به برجام و مذاکرات تعهد داشته باشیم و نسبت به برجام و هرچه که طرف مقابل می‌گوید متعهد باشیم طبیعتا نمی‌توانیم اقتصاد را تأمین کنیم و پس نتیجه این می‌شود که در واقع یارانه پرداخت نشود.

کرمی در ادامه یادآور شد: در دولت آقای رئیسی فروش نفت که از امتیازات بسیار مهم بود و فروش نفت از ۳ هزار بشکه به ۲ میلیون بشکه رسید، در حالیکه در دولت آقای روحانی بدون اجازه‌ی کدخدا ما نمی‌توانسیم نفت رو بفروشیم و وقتی نفت فروش نرود اقتصاد دچار مشکل و طبیعتا سفره مردم کوچک‌تر و یارانه پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: در دولت آقای رئیسی ارتباطاتی که با همسایگان گرفته می‌شد تأثیرات مثبتی در اقتصاد کشور داشت و این تصمیمات اقتصادی تأثیر زیادی بر زندگی مردم داشت، در حالی که سیاست‌های نامناسب ممکن است منجر به مشکلاتی همچون افزایش قیمت‌ها، کاهش توان خرید مردم و نارضایتی عمومی شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار