رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-09 08:50 شماره خبر : 2294 https://diyareaftab.ir/short/en0aR 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: ایام ۹ دی نشان دهنده شجاعت و بصیرت مردم بود خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن بود که دشمن را ناکام از اقدامات بی‌شرمانه‌اش علیه ملت غیور ایران واداشت.

محمد جهانبخشی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، و به‌دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند، در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت به‌دست آمده استفاده کرده و کشور را به‌مدت چند ماه به آشوب و اغتشاش کشاندند، که مردم با حماسه‌آفرینی و راهپیمایی ۹ دی اقتدار ملت را نشان دادند.

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: حماسه مهم ۹ دی نشان‌گر اتحاد، هم‌بستگی و غرور مردم ایران بود، که بار دیگر به تمام دنیا نشان دادند که مردم چگونه پشت ولایت و آرمان‌های انقلاب هستند.

وی، بیان کرد: ایام ۹ دی نشان دهنده شجاعت و بصیرت مردم و خنثی کننده توطئه‌های دشمن بود که دشمن را ناکام از اقدامات بی‌شرمانه‌اش علیه ملت غیور ایران واداشت.

جهانبخشی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، دنیاطلبان برای اینکه به مقاصد خودشان برسند، در جامعه فتنه ایجاد می‌کنند افزود: جنگ‌ها، تبلیغات دروغین، سیاست‌بازی‌های ناجوانمردانه، اینها ناشی از همین دنیاطلبیهاست.

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: ۹ دی نشان دهنده بصیرت، شجاعت، معرفت مردم انقلابی بود ۹ دی نشان داد که مردم ما تا پای جان برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری در صحنه حضور به هم می‌رسانند.

جهانبخشی، اظهار کرد: در فتنه ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، قضیه عظیم ۹ دی به راه افتاد، همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک حماسه بزرگ ملت ایران را مشاهده کرده بودند، در مطبوعات غربی انتشار داداند، آنچه در ۹ دی در ایران پیش آمد، نشان دهنده انقلاب عظیم اسلامی است.

وی، در خصوص حضور پر رنگ ملت ایران در مقابله با فتنه‌های دشمن گفت: حماسه ۹ دی یا راهپیمایی ۹ دی حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی‌ماه ۸۸ در حمایت از جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ بود، لذا مردم نشان دادند قدرت ملت ایران در برابر فتنه‌های دشمن بی‌اثر نیست و همیشه در صحنه هستند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار