رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-04 19:47 شماره خبر : 346 https://diyareaftab.ir/short/eqzEV 0
معاون استاندار مرکزی:

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی از خرید ۲۵۵ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، تعدادی از مدیران این وزرتخانه، مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و به صورت ارتباط برخط با مراکز استان‌ها در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. این آیین در استان مرکزی نیز همزمان با سراسر کشور با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، جمعی از مدیران جهاد کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی در اراک برگزار شد.

۲۵۵ هزار تن گندم در مرکزی خریداری شد

حسن میرزاخانی، در این مراسم با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشت، گفت: ۲۵۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، که همسو با کشور روند افزایشی را نشان می‌دهد. با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی‌ها در پاییز امسال و با استفاده از بذر گواهی شده و رعایت اصول فنی کاشت، امید است در سال آینده نیز تولید گندم در مزارع دیم استان نسبت به سال جاری افزایش یابد.

۲۵۵ هزار تن گندم در مرکزی خریداری شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: افزایش کیفیت گندم استان مرکزی علاوه بر افزایش تولید این محصول از دیگر دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان است و امید است همچنان شاهد افزایش بیش از پیش آن باشیم چراکه در راستای افزایش کیفیت نان تولیدی باید افزایش کیفیت تولید گندم در دستور کار قرار گیرد.

۲۵۵ هزار تن گندم در مرکزی خریداری شد

میرزاخانی گفت: در زمینه ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی در مجموع ظرفیت‌های مناسبی در استان مرکزی وجود دارد و برای رفع برخی محدودیت‌ها در شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز سازمان جهاد کشاورزی استان باید برای رفع مشکل اقدام کند.

۲۵۵ هزار تن گندم در مرکزی خریداری شد

وی همچنین خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی کمباین‌های فرسوده نیز نقش مهمی در افزایش تولید محصولات زراعی در استان داشته و نیاز است از ظرفیت کارخانه کمباین‌سازی اراک برای بازسازی و نوسازی ناوگان برداشت غلات استان و کشور استفاده کرد.

۲۵۵ هزار تن گندم در مرکزی خریداری شد
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار