رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر حوزه علمیه ساوه عنوان کرد:

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه گفت: در حماسه هشت سال دفاع مقدس این زنان بودند که در تحقق ارزش‌های دینی و پاسداری از اخلاق و معنویت سخت کوشیدند و موجب امیدواری رزمندگان در جبهه‌های دفاع از حق شدند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ اعظم السادات رضوانی، در گفتگو با نار خبر، گفت: بانوان ایران اسلامی با تأسی از مکتب انسان‌ساز اسلام و رهنمودهای ارزشمند امام(ره) نقش سازندهٔ خود را در ترمیم فرهنگی پیدا کردند و در واقع اسلام، زن را به حدی ارتقا داده است، که بتواند مقام انسانی خود را پیدا کند.

وی گفت: بانوان رشید و مؤمن ایثارگر در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگ‌تری داشتند، و در دفاع مقدس نقش اساسی‌تری را ایفا کردند، در حماسه هشت سال دفاع مقدس این زنان بودند که در تحقق ارزش‌های دینی و پاسداری از اخلاق و معنویت سخت کوشیدند و موجب امیدواری رزمندگان در جبهه‌های دفاع از حق شدند.

رضوانی افزود: بانوان در دوران جنگ نه‌تنها در مراکز بیمارستانی و درمانی حضور داشتند، بلکه در مراکز فرهنگی هم فعالیت‌های ویژه‌ای داشتند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها ستادهایی تشکیل‌شده بود به نام ستاد پشتیبانی و جهاد جنگ که در این ستادها امور مربوط به کمک و اقدامات رزمندگان انجام می‌شد که باز بانوان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه تأکید کرد: زنان در چیدن دیوار جهت مدافعان پل خرمشهر پیش‌قدم شدند و هم‌چنین با پر کردن گونی‌های شنی و ساخت سنگرهای خیابانی و مجهز کردن آنها به کوکتل مولوتف در پی جلوگیری از سقوط شهر به دست دشمن بعثی بر آمدند.

رضوانی بیان کرد: پشتیبانی، خدمت‌رسانی، ارائه خدمات بهیاری، بسته‌بندی مواد خوراکی برای ارسال به جبهه، پاسداری بنیان خانواده و… مهم‌ترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس بود.

مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه تصریح کرد: امروز بانوان باید همانند دوران جنگ ارزش‌های دفاع مقدس را در خانواده و در اجتماع بیان کنند، زیرا دشمن در فضای مجازی و رسانه‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مانع ترویج این فرهنگ شود.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار