رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-30 08:34 شماره خبر : 5412 https://diyareaftab.ir/short/e8kdP 0
کارشناس تاریخ معاصر:

کارشناس تاریخ معاصر گفت: نرخ بی‌سوادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران درحدود ۵۲ درصد بود و این آمار در روستاها در حدود ۷۰ درصد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ خسرو معتضد  عصر شنبه در مراسم جشنواره «جام رسانه امید» گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور زیر خط فقر که چهار میلیون نفر از این جمعیت نیز زیر خط گرسنگی زندگی می‌کردند که نشان از وجود سوء تغذیه در زمان قبل از انقلاب است.

وی افزود: زمانی که محتواهای تولید شده را بررسی می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چه اقدامات بزرگ و شایسته‌ای شکل گرفته است. استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا امکانات زیربنایی و کارهای بزرگی که در حوزه‌های گاز، اسکله‌های دریایی و غیره که شکل گرفته را مردم مشاهده نکنند.

کارشناس تاریخ معاصر بیان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا کاری که مردم ایران در ۴۶ سال قبل انجام دادند، دیده نشود.

معتضد خاطر نشان کرد: ابوالقاسم طاهری بهترین گوینده رادیو که انگلستان وی را به استخدام در آورده بود، کتاب خوبی در زمینه رابطه بین ایران و انگلستان را منتشر کرد و از شهر لندن، تمام سینماهای ایران بین سال ۱۳۲۱ تا ۱۳۳۰ که نفت ملی شده بود را این برنامه گزارش می‌کرد.

وی اظهار کرد: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را باید در یک قالب تهیه شود و قبل از پخش فیلم‌های سینمایی در تلویزیون به نمایش گذاشته شود تا مردم از پیشرفت‌ها آگاه شوند.

کارشناس تاریخ معاصر عنوان کرد: باید مواردی که در کشور انجام شده را در هفته رسانه‌ای بسیج یکی از این موارد را به نمایش گذاشته شود تا مردم باید پیشرفت‌های کشور آشنا شوند.

معتضد اظهار کرد: به استناد آماری که بانک جهانی منتشر کرده حدود ۴۶ درصد از مردم ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زیر خط فقر زندگی می‌کردند.

وی، در رابطه با نرخ بی‌سوادی کشور در سال ۱۳۵۵ تصریح کرد: نرخ بی‌سوادی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران درحدود ۵۲ درصد بوده که این آمار در روستاها در حدود ۷۰ درصد گزارش شده است که طبق آمارهای جهانی، ایران در زمان حکومت پهلوی از نظر پیشرفت سوادآموزی جز کشورهای ناکارآمد به شمار می‌آمد و نرخ بی‌سوادی ایران در آن زمان از کشورهای چین و کوبا بیشتر بوده است و نرخ بی‌سوادی زنان و دختران بالای شش سال در آن زمان نیز به بیش از ۶۵ درصد می‌رسید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار