رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-04-31 12:54 شماره خبر : 6954 https://diyareaftab.ir/short/Nj8PX 0
معاون اجتماعی دادگستری استان مرکزی:

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: افرادی که از مراحل قانونی کیفر ناهنجاری‌شان گذشته باشد، بالافاصله وارد چرخه کار شوند، دیگر به تکرار جرم نمی‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ محسن خیرمند، صبح امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه، پیرامون تشریح اقدامات، آمار، عملکرد، تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های معاونت اجتماعی گفت: خشونت و توهین، رتبه اول و سرقت و دزدی رتبه دوم جرائم در استان مرکزی است.

وی افزود: در حوزه جرائم سرقتی، بیشترین‌ها، سرقت‌های خرد و سرقت‌های وسایل داخل خودرو است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با بیان شناسایی و تعطیلی ۷۰ مورد ضایعاتی غیرمجاز در شهر بیان کرد: بعد از سرقت اموال، مهم‌تری مسئله فروش آن است که توسط ضایعاتی‌های غیرمجاز شهر انجام می‌شود، فلذا قرار است شهرک‌های ضایعاتی در شهرهای بزرگ استان ایجاد شود تا از فعالیت ضایعاتی‌های غیرمجاز جلوگیری شود و جلوی فروش اجناس سرقتی گرفته شود‌.

خیرمند عنوان کرد: ایجاد پارکینک‌های عمومی در سطح شهر راهی برای جلوگیری از دزدی و کاهش ترافیک شهری است.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری استان مرکزی به محکومانی که شرایط خروج از ندامتگاه‌ها را دارند پا‌بند الکترونیک اعطا می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی خاطرنشان‌ کرد: دلیل زندانی شدن افرادی که مجرم هستند، نگرش بازاجتماعی است تا از وقوع جرایم جلوگیری شود، اما مشکل افرادی که از زندان آزاد می‌شوند نداشتن شغل است، زیرا ارگان‌ها به افراد دارای سوءپیشینه شغل نمی‌دهد.

خیرمند تصریح کرد: ۵ درصد از کل مجرمانی که مراحل قانونی کیفری جرم خود را طی می‌کنند، مجرمین بازتکرار هستند، یعنی پس‌ از آزاد شدن از زندان به‌دلیل نداشتن شغل، مجدد انجام جرم روی می‌اورند.

وی بیان کرد: افرادی که از مراحل قانونی کیفر ناهنجاری‌شان گذشته باشد، بالافاصله وارد چرخه کار شوند، دیگر به تکرار جرم نمی‌پردازند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: سازمان بهزیستی، اداره فنی و حرفه‌ای، شهرداری، دانشگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی وظیفه دارند که به افراد بهبود یافته از اعتیاد و مرخص شده از زندان را به سمت داشتن شغل سوق دهند.

خیرمند اظهار کرد: استان مرکزی، استان پیشرو در ایجاد کارگاه‌های فنی و شغلی در داخل زندان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت مجاز تردد خودرو در شهر اراک و ساوه از دیگر شهر‌ها بالا است که به طبع آن آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات عابرین پیاده در این دو شهر بیشتر از شهرهای دیگر است‌.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین تصادفات شهری در اراک در کمربندی‌ها به‌خصوص در خروجی زیرگذر میدان فراهان به سمت آرامستان و در ساوه در بلوار مدرس رخ می‌دهد، که طی جلسات برگزار شده با پلیس راهنمایی و رانندگی، با نصب دوربین‌های کنترل سرعت کنترل در کمربندی‌ها، میزان تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن کاهش یافته است.

خیرمند بیان کرد: تک هسته‌ای بودن شهر اراک یک معضل ترافیکی است و با پراکنده کردن مراکز خرید در جاهای مختلف شهر، سفرها به مرکز شهر کمتر می‌شود که می‌توان ترافیک را کاهش داد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار