سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک:
اراک جوانترین شبکه حملونقل شهری کشور را دارد
سخنگوی شورای کلانشهر اراک گفت: شهر اراک با برخورداری از جوانترین شبکه حمل و نقل شهری کشور بهعنوان پیشگام نوآوری در سیستمهای حمل و نقل عمومی شناخته میشود.
علی چگینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» با اشاره به مجموعهای از اقدامات و برنامههای در دست اجرا در شهر اراک گفت: شهر اراک از نظر جوان بودن شبکه حمل و نقل شهری رتبه نخست کشور را دارد و از نظر زیرساختی و نرمافزاری نیز بهروزترین سیستمها را در اختیار دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: در حال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در سطح کلانشهر اراک وجود دارد و فعالیت میکند که هر شب به طور کامل شارژ میشوند. این موضوع نه تنها به کاهش مصرف انرژیهای فسیلی کمک میکند، بلکه در کاهش آلایندههای زیستمحیطی نیز نقش بسزایی دارد. این دستگاهها با کیفیت بالاتر خدماترسانی میکنند و چرخه کار خدمترسانی به شهروندان را به شکل منظم و پایدار پیش میبرند.
وی با اشاره به فعالیت تاکسیهای برقی افزود: تاکنون حدود ۴۰ دستگاه تاکسی برقی خریداری شده که ۲۲ دستگاه آن به صورت قطعی واگذار خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: به دلیل عدم تعیین تکلیف وزارت کشور، روند واگذاری با مشکلاتی مواجه شده است. طبق توافق اولیه قرار بود وزارت کشور ۵۰ درصد هزینهها را پرداخت کند و ۵۰ درصد دیگر بر عهده شهرداری باشد. شهرداری سهم خود را پرداخت کرده اما وزارت کشور به تعهدات خود عمل نکرده است.
چگینی عنوان کرد: این اقدامات و برنامههای در دست اجرا نشاندهنده تحول جدی در زیرساختهای حمل و نقل عمومی این شهر است.
ناوگان حمل و نقل شهری با ورود دستگاههای تازهنفس تقویت میشود
وی خاطرنشان کرد: طی دو ماه آینده قرارداد جدیدی منعقد خواهد شد و ناوگان حمل و نقل شهری با ورود دستگاههای تازهنفس تقویت میشود. این اقدام به کاهش انحصار و افزایش دسترسی مردم به خدمات حمل و نقل عمومی منجر خواهد شد.
چگینی با اشاره به سامانههای الکترونیکی پایش اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن در اختیار مردم قرار گرفته که امکان نظارت و استفاده آسانتر از خدمات حمل و نقل عمومی را فراهم میکند. این سامانهها به صورت تمام الکترونیک فعالیت دارند و یک سیستم مدرن کنترل و پایش را در سطح کشور ایجاد کردهاند.
وی با اشاره به استفاده از سیستم و سامانه پایش اتوبوسرانی اظهار کرد: این سامانه سیستمی این که حتی در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان و شیراز مشابه آن وجود ندارد. این سامانه قادر است آمار دقیق توقفها، زمان حرکتها و مسیرها را ثبت کند و به برنامهریزی کاملتر و بهینهتر کمک نماید.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در این شرایط شهرداری ناچار است اعتباری ویژه اختصاص دهد تا بتواند به شهروندان کمک کند. هدف این است که ونهای برقی باقیمانده از طریق تسهیلات، وام یا سایر روشهای حمایتی به رانندگان واگذار شود تا آنان نیز وارد شبکه خدمترسانی شوند. این اقدام علاوه بر افزایش ظرفیت ناوگان، موجب ارتقای کیفیت خدمات و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
چگینی گفت: این اقدامات نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری اراک برای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است. استفاده از فناوریهای نوین، توجه به مسائل زیستمحیطی، حمایت از رانندگان و تلاش برای رفع موانع مالی، همگی بیانگر رویکردی آیندهنگرانه است که میتواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای کشور باشد.
وی در پایان تصریح کرد: مدیریت شهری با ابتکار و تخصیص منابع داخلی در تلاش است تا این چالشها را پشت سر بگذارد و خدماتی پایدار، مدرن و کارآمد در اختیار مردم قرار دهد.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!