رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به رفع موانع اجرای پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک، گفت: امید است بر اساس برنامه زمان‌بندی جدید این پروژه ظرف ۲۴ ماه به نتیجه برسد.

به گزارش دیار آفتاب؛ یکصدمین نشست شورای مسکن استان، روز پنج‌شنبه به ریاست استاندار مرکزی و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و شبکه بانکی با محوریت بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان مرکزی، برگزار شد.  

فرزاد مخلص الائمه، در این نشست بیان کرد: بانک‌ها اجازه ندارند به بهانه عدم تأمین اعتبار پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را متوقف کنند و با توجه به اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی مسکن سهم بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن به صورت یکپارچه دیده شده هر استانی که تلاش بیشتری داشته باشد می‌تواند سهم خود را دریافت کند.

 

وی با تأکید بر تسریع در تکمیل مدارک پیمانکاران و انجام فرآیند اعتبار سنجی بانکی، افزود: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن جلو هستند و برخی متاسفانه همراهی لازم را ندارند که با دستور رئیس جمهور عملکرد تمامی بانک‌ها در این زمینه رصد خواهد شد.

 

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شناسایی اراضی دولتی و شخصی در داخل شهر اراک و بررسی قابلیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در این اراضی موضوع مهمی است که اداره کل راه و شهرسازی باید با سرعت گزارشی از آن ارائه کند.

 

در این نشست همچنین بنیاد مسکن، شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و اداره کل راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های ساخت مسکن در استان پرداختند و در ادامه عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در چارچوب تکالیف طرح نهضت ملی مسکن بررسی شد.

علی‌اکبر اسدی، گفت: خوشبختانه مشکلات پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک مرتفع شده و الان علاوه بر شرکت کیسون، سه پیمانکار جدید نیز ارزیابی شده‌اند که در مرحله عقد قرارداد هستند تا بر اساس برنامه زمان‌بندی جدید این پروژه ظرف ۲۴ ماه به نتیجه برسد.

وی ضمن عذرخواهی از متقاضیان این طرح به جهت تأخیر در اجرای پروژه، افزود: همزمان با اجرای پروژه توسط پیمانکاران، پیگیری امور زیرساختی این مجموعه توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز در حال انجام است تا کار با سرعت بیشتری دنبال شود و بتوانیم عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: تعداد زیادی از طرح‌های مسکن ملی در استان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید که برنامه‌ریزی لازم برای انجام کار توسط دستگاه‌های مربوطه مورد تأکید است.

اسدی خاطرنشان کرد: در شهرهایی که مشکل کمبود زمین دارند، طرح جدیدی در حوزه مسکن روستایی به صورت پایلوت اجرایی شده که در استان مرکزی نیز هدفگذاری شد.

وی افزود: بر این اساس در روستاهایی از چهار شهرستان در قالب نهضت ملی برای واگذاری اراضی دولتی به صورت مسکن ۹۹ ساله برنامه‌ریزی شده است.

میانگین پیشرفت ۴۲ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان مرکزی 

حمید انعامی مدیرکل راه شهرسازی استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: طرح نهضت ملی در استان مرکزی با میانگین پیشرفت ۴۲ درصد در حال انجام است و جلسات شورای مسکن استان به صورت یک هفته در میان به ریاست استاندار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جلسه قرار گاه مسکن استان نیز هر هفته به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار و وضعیت تمامی پروژه‌ها و عملکرد بانک‌ها در حوزه پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روابط عمومی استانداری

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار