رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/30 Monday - 2024 21 October الاثنين ، 18 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-30 04:00 شماره خبر : 8798 https://diyareaftab.ir/short/46rvG 0
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات کلید اصلی اقتصاد است، لذا با توجه ویژه به بخش صادرات می‌توان مشاغل بسیاری در کشور راه‌اندازی کرد.

سید محمد جمالیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص اهمیت و توسعه صادرات گفت: یکی از مواردی که خیلی در این برهه زمانی برای مردم اهمیت بسیار زیادی دارد مسئله اقتصاد است که در مسئله اقتصاد صادرات یکی از مولفه‌های اصلی است.

وی بیان کرد: صنایع مهم کشور نیاز مبرمی به بخش صادرات دارد و اگر به آنها به صوت جدیت و فوریت نپردازیم دچار مشکل خواهد شد، لذا همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایشان فرمودند اولویت بنده فرهنگی است ولی با شرایط فعلی باید در حوزه اقتصاد بسیار تلاش شود تا ثمره آن برای مردم دیده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بحث مهم صادرات چالش‌های بسیار جدی در تامین به موقع ارز، گمرک، رقابت قیمت صرافان را دارند و همچنین صنایع فرش اصیل ایرانی در خصوص صادرات خیلی ضعیف کار کردیم که موزه‌های صنایع دستی با کارشناسی اهل فن باید بیشتر پرداخته شود.

جمالیان افزود: کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران، به سبب تاریخ پر عظمت و دارا بودن اقلیم‌های گوناگون ترک، لر، فارس، عرب و بلوچ، غنی‌ترین و همچنین متنوع‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده، لذا از این لحاظ می‌توانند جایگاه قابل توجهی را در میان کشورهای جهان در حوزه صادرات صنایع دستی پیدا کنند.  

وی در خصوص صادرات کشور به همسایگان در منطقه تصریح کرد: صادرات کلید اصلی اقتصاد است، لذا با توجه ویژه به بخش صادرات می‌توان مشاغل بسیاری در کشور راه‌اندازی کرد که با صادرات به همسایگان در منطقه بخش عظیمی تولیدات داخلی را می‌توان به فروش رساند.  

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صادرات نفت، گاز، برق و اجناس مهم باعث رشد حوزه صادراتی جمهوری اسلامی ایران شده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار