رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/06/28 Wednesday - 2024 18 September الأربعاء ، 15 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-25 13:32 شماره خبر : 7943 https://diyareaftab.ir/short/4ABvo 0
استاد حوزه علمیه در گفتگو با «دیار آفتاب»:

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعه و سنی همیشه در کنار یکدیگر هستند گفت: مسلمانان با همدلی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و برای پیروزی مردم مظلوم غزه پای‌کار هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تاج‌آبادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص هفته وحدت و برادری بین شیعه و سنی گفت: هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای فراهم کردن زمینه تقویت برابری و برادری بین مسلمانان است، لذا نام‌گذاری هفته وحدت به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) برای هر چه بهتر شدن رابطه بین شیعه و سنی اتفاق افتاد.

وی در خصوص حمایت همه‌جانبه برادران سنی در اعتراض به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی بیان کرد: همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اهل سنت نقش مهمی داشته‌اند و شعارشان برادری و وحدت با یکدیگر بود، لذا در حمایت از مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین در کنار همه انسان‌دوستان عالم، نفرت و اعتراض خود را علیه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: شیعه و سنی همیشه در کنار یکدیگر هستند، لذا دو گروه شیعه یعنی حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن به کمک برادران اهل سنت در غزه شتافتند و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و نفرت خود را از رژیم خون‌خوار صهیونیستی اعلام کردند و برای پیروزی مردم مظلوم غزه پای‌کار هستند.

تاج‌آبادی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کردند اگر از محدودیت‌های مذهبی عبور نمی‌کردیم امروز به این اعتلاف بزرگ دست نمی‌یافتیم و پیروزی، مقاومت و وحدت کلمه بین شیعه و سنی را حس نمی‌کردیم، لذا اگر اختلافی بین شیعه و سنی هست حتماً باید از طریق عالمان در مراکز تخصصی شیعه و سنی بحث و گفتمان شود.

وی اظهار کرد: تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی کار بیهوده دشمنان اسلام است که شبانه‌روز می‌کوشد تا بتواند اختلاف بزرگی بین مسلمانان بیندازند، لذا انگلیس، آمریکا و اسرائیل جنایتکار بی‌نصیب نبوده‌اند در بحث اختلافات بین شیعه و سنی چون این سه عنصر اختلافات در تمام دنیا می‌دانند وحدت بین شیعه و سنی یعنی بازوی قوی اسلام ناب محمدی است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: برای وحدت در بین شیعه و سنی همه مسلمانان باید در کنار هم باشند تا دشمنان نتوانند اختلافی ایجاد کنند، لذا بعضی از شیعیان تندرو بدون مطالعه و تحقیق هنوز هم برای تخریب یکدیگر تلاش می‌کنند که کارگردان اصلی آن دشمنان اسلام هستند که در آتش این اختلافات می‌دمند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار