رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد:

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به دانش‌بنیان شدن تولید در کشور به رقم ۱۵ میلیون تن تولید بذر در سال رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی 《دیار آفتاب》؛ محمدمهدی برومندی، صبح امروز، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، ضمن تبریک به‌مناسبت هفته کشاورزی و عرض درود به روح مطهر رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: با توجه به دانش‌بنیان شدن تولید در کشور به رقم ۱۵ میلیون‌تن تولید بذر در سال رسیده‌ایم.

وی بیان کرد: استان مرکزی که یکی از استان‌های صنعتی است، دارای تنها پژوهشکده گل و گیاه در کشور است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: بخش کشاوری علاوه‌بر ایجاد امنیت غذایی و تولید نیازهای داخلی، سالانه در کشور بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی ایفای نقش کرده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: ۵۰ درصد از درآمد ارزی صادرات محصولات کشاوری، مربوط به تولیدات باغبانی کشور است.

برومندی اظهار کرد: به‌جزء چهار محصول گرمسیری موز، انبه، نارگیل و آناناس، که وارد کشور می‌شوند، باقی محصولات در کشور تولید مازادبر مصرف دارند که درآمد ارزی را برای کشور حاصل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های لازم در حوزه تولید و صادرات گل و گیاه زینتی بیش‌از پیش انجام شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تصمیمات مدیران و مسئولان در ایجاد گسترش سفره غذایی مردم و اهمیت سلامت آن‌ها باشد.

برومندی بیان کرد: در حوزه باغبانی در حال تهیه شناسنامه باغ هستیم‌ تا با جمع‌آوری اطلاعات، وضعیت و مشکلات زمین‌های باغی را رصد کنیم. 

وی عنوان کرد: از ۳ میلیون هکتار زمین باغی در کشور، یک میلیون هکتار از آن فرسوده و غیرقابل استفاده است که باید بازسازی شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: باید به سمت تولید تجاری پیش برویم و با وجود ۲۸ هزار گلخانه در کشور، تولیدات سبزی و سیفی‌جات در محیط‌های بسته مثل گلخانه‌ها صورت پذیرد.

برومندی خاطرنشان کرد: باید برای همه‌ی گلخانه‌‌ها واحدهای کنترل‌کیفی ایجاد شود و همه محصولات تولیدی آن شناسه داشته باشد تا مصرف‌کننده از محل تولید محصولی که دریافت می‌کند مطلع باشد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار