رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
معاون جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته 85 هزار تن کود یارانه‌ای و 10 هزار تن بذر یارانه بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

محمد زاهدی در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ با اشاره به اینکه امسال در بیش از ۳1۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان مرکزی محصولات پاییزه کشت می‌شود، اظهار کرد: این محصولات شامل گندم، جو و دانه‌های روغنی کلزا و کاملینا است.

زاهدی با بیان اینکه از این میزان ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص می‌یابد، افزود: ۶۵ هزار هکتار جو آبی و دیم، حدود هزار هکتار دانه روغنی کلزا و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت دانه روغنی کاملینا کشت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی مرکزی است، گفت: سطح زیر کشت محصولات پاییزه نسبت به سال گذشته تغییری نخواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به حمایت‌های که از کشاورزان صورت خواهد گرفت اشاره کرد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته 85 هزار تن کود یارانه‌ای و 10 هزار تن بذر یارانه بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت خرید بذر یارانه‌ای برای سال زراعی جاری 15 هزار و 950 تومان تعیین شده است.

زاهدی به اجرای طرح الگوی کشت اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال کشت محصولات کم آب بر هستیم، افزود: پرداخت تسهیلات یارانه‌ای برای تأمین بذر، کود مورد نیاز کشاورزان از مهم‌ترین حمایت‌ها در قالب اجرای طرح الگوی کشت است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار