رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش:

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش گفت: تعداد دانش‌آموزان پایه اول حدود ۳۳۰ نفر است که درصد دانش آموزان پسر و دختر به‌صورت نسبتاً مساوی هستند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حسین حبیبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش اظهار کرد: امسال حدود چهار هزار دانش آموز و نوآموز در سطح مدارس شهرستان تفرش مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۸۶ درصد در مدارس شهری و ۱۴ درصد در مدارس روستایی حضور دارند.

وی، با بیان اینکه تعداد دانش آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته بدون تغییر است، گفت: تعداد دانش‌آموزان پایه اول حدود ۳۳۰ نفر است که درصد دانش آموزان پسر و دختر صورت نسبتاً مساوی هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش، افزود: کمبود فضای آموزشی در شهرستان تفرش به همت خیرین و اداره نوسازی مدارس وجود ندارد و تنها تعدادی از مدارس روستایی نیاز به دیوار کشی و تعمیرات جزیی دارند.

حبیبی، بیان کرد: بخشی از زیباسازی و شاداب‌سازی مدارس با حضور گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی، همکاران و عوامل اجرایی در مدارس انجام شده و بخشی دیگر درحال پیگیری است.

وی، با بیان اینکه میزان سرانه سالن ورزشی برای دانش آموزان نزدیک به میانگین جهانی و اول استان ارزیابی می‌شود، گفت: سرانه سالن ورزشی استان مرکزی برای هر دانش آموز ۶۰ سانتی متر مربع است که این میزان در شهرستان تفرش حدود ۴۵٫۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش، با اشاره به وجود برخی کمبودها در تجهیز مدارس عنوان کرد: تجهیزات خوبی برای مدارس روستایی و شهری به خصوص هنرستان‌ها با اقدامات انجام شده در سال جاری در نظر گرفته شده است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد.

حبیبی، تصریح کرد: حدود هشت دهم درصد دانش آموزان در شهرستان تفرش در دوره دوم متوسطه ترک تحصیل می‌کنند که علل آن اکثرا در دختران ازدواج و در پسران جذب بازار کار است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار