رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-22 08:33 شماره خبر : 140 https://diyareaftab.ir/short/V9oM4 0
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران:

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: 250 تالاب در کشور موجود دارد که تالاب کویر میقان اراک جزء هشت تالاب برتر کشور است.

به گزارش دیار آفتاب؛ مهری اثناعشری امروز در همایش ملی بحران‌های زیست محیطی تالاب میقان، گفت: 250 تالاب در کل کشور وجود دارد که تالاب کویر میقان اراک جزء هشت تالاب برتر کشور است. لذا در تالاب میقان از نظر زیستی کامل‌ترین زیستگاه تالابی در کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه آب شور در خاورمیانه است که با بی‌تدبیری برخی از مسئولین به این شرایط افتاده است.

اثناعشری ادامه داد: همایش بحران‌های زیست محیطی تالاب میقان در پنج محور، فناوری‌ نوین و هوشمند‌سازی تالاب میقان، پایش و کنترل وکاهش آلودگی‌های آب وخاک، تنوع زیستی و گردشگری پایدار، مدیریت پستماند و پساب تالاب، رسانه آموزش و فرهنگ سازی در حوضه تالاب میقان در دستور کار است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها افزود: تا زمانی که نپذیریم که مسئولیت حفظ تالاب به عهده همه مردم است نمی توانیم از بحران‌ها نجات پیدا کنیم.

اثناعشری ادامه داد: جوامع محلی باید به فکر باشند اگر معیشتشان به تالاب گره خورده است باید با هم‌فکری و همبستگی دست به دست یکدیگر دهیم تا به راحتی از این بحران عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش همگانی انجام بپذیرد برای نگهداری فوری از تالاب‌ها که این یک امانت را به درستی برای آیندگان حفظ کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار