رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-12 13:22 شماره خبر : 7740 https://diyareaftab.ir/short/eqvzJ 0
امام جمعه موقت ساوه:

امام جمعه موقت ساوه گفت: مسأله امامت و ولایت از مهم‌ترین دغدغه‌های پیامبر اکرم (ص) در روز‌های آخر عمر شریفشان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ حجت‌الاسلام علی بدرخانی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در روز‌های پایانی عمر شریفشان، به موضوع امامت و ولایت بسیار تأکید داشتند و یکی از مهم‌ترین مواردی که در این زمینه مطرح شد، واقعه غدیر خم است و در این واقعه، با بیانی روشن و واضح، امامت و ولایت حضرت علی (ع) تاکید و وی را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و از مسلمانان خواستند که از امام (ع) پیروی کنند.


وی افزود: بعد از رحلت پیامبر (ص)، مشکلات زیادی برای جامعه اسلامی پیش آمد و پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) توصیه به صبر کردند و همچنین حضرت علی (ع) به حضرت فاطمه (س) گفتند که اگر می‌خواهند اسلام به سلامت باقی بماند و به اهداف و اصول خود پایبند بماند، باید صبر و تحمل کنند.

امام جمعه موقت ساوه تأکید کرد: نگرانی پیامبر اکرم (ص) درباره وضعیت آینده جامعه اسلامی بعد از وفات‌ایشان به طور کامل درست و به‌جا بود. بعد از رحلت پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) به مدت حدود ۲۵ سال خانه‌نشین شد و در این دوره، به دلیل مشکلات سیاسی و فشار‌هایی که بر او وارد شد، نتوانست به‌طور فعال در مدیریت امور جامعه اسلامی شرکت کند.

وی در ادامه یادآور شد: پیامبر (ص) در طول دوران رسالت خود با مشکلات و سختی‌های زیادی روبه‌رو شد و ایشان در مکه با مقاومت شدید قریش و آزار‌های مختلفی مواجه شد که حضرت را آزار می‌دادند ولی با این حال، پیامبر (ص) با صبر و حوصله به تبلیغ دین اسلام ادامه داد و هرگز از هدف خود دست نکشید.


امام جمعه موقت ساوه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روش‌های هدایت و دعوت به اسلام برای گروه‌های مختلف و طبقات اجتماعی مختلف، رویکرد‌های متفاوتی داشتند و به‌ویژه در دعوت اهل کتاب، با دقت و تدبیر خاصی عمل می‌کردند و این تنوع در روش‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص هر گروه و نیاز‌های متفاوت آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام بدرخانی خاطرنشان کرد: یکی از راز‌های موفقیت پیامبر اکرم (ص) در تبلیغ و گسترش اسلام، توانایی‌ایشان در تألیف قلوب و جذب محبت و اعتماد مردم بود که این مفهوم به معنای ایجاد همبستگی، دوستی و محبت در دل‌ها و ایجاد فضای مثبت و محبت‌آمیز برای پذیرش پیام دین است.


وی در پایان گفت: الگوگیری از پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان و به‌طور کلی برای کسانی که به آموزه‌های اسلامی اهمیت می‌دهند، امری بسیار مهم و ضروری است زیرا‌ایشان به عنوان الگو و نمونه عالی از کمالات انسانی و اصول اسلامی، ویژگی‌هایی دارند که برای فرد و جامعه مفید است.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار