رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگو با دیار آفتاب؛

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کشاورز قبل از زمان کشت باید از قیمت محصولات مطلع شوند، تا بهتر بتواند برای کشت محصول خود تصمیم‌گیری کنند.

علیرضا نظری، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص تبعات تأخیر در قیمت‌گذاری محصول کشاورزی، گفت: در قانون تصریح شده است که در یک زمان‌بندی خاصی قبل از شروع فصل کشت محصولات کشاورزی، قیمت‌گذاری محصولات انجام شود.
وی افزود: در تصویب این قانون هم در بند و تبصره، بیشتر ناظر بر قیمت‌گذاری محصول راهبردی مانند گندم است، به دلیل اینکه دولت برای خرید محصولات، منابعی را در نظر بگیرد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قیمت‌گذاری و ابلاغ به‌موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی نقش مؤثری در میزان کشت، تولید و فروش محصول کشاورزی، به دولت دارد.
نظری ادامه داد: کشاورز قبل از زمان کشت باید از قیمت محصولات مطلع شوند، تا بهتر بتواند برای کشت محصول خود تصمیم‌گیری کنند.
وی با اشاره به اینکه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی با ترکیب اعضای مشخص هشت نفره که صاحب‌رأی هستند، تشکیل‌شده است، بیان کرد: قیمت‌گذاری محصولات بر مبنای چهار سرفصل، رابطه مبادله با داخل و خارج از کشور، تورم، شاخص تورم سالانه بانک مرکزی و همچنین هزینه‌های تمام‌شده تولید محصول این ملاحظات انجام و قیمت‌گذاری انجام می‌شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: هفته گذشته آخرین جلسه شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی برگزار و قیمت محصول گندم تعیین و تکلیف شد، ولی هنوز ابلاغ نشده و با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی رسمیت پیدا خواهد کرد.
نظری در پایان تصریح کرد: در بحث قیمت‌گذاری دیگر محصولات مانند کلزا، چغندرقند، برنج و مابقی محصولات کشاورزی در جلسه مشخص، تعیین تکلیف خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار