رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
چهارشنبه 1403/02/12 Wednesday - 2024 01 May الأربعاء ، 22 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-11 14:01 شماره خبر : 4317 https://diyareaftab.ir/short/4Qvp2 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در شب‌های معنوی قدر حتما برای مردم مظلوم فلسطین به خصوص کودکان غزه دعا کنید تا از چنگال کودک‌کشان رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در شب ضربت خوردن امیرالمؤمنین(ع) و اولین شب قدر، مردم مؤمن و متدین استان مرکزی در سراسر استان ندای «الغوث الغوث» سر دادند و دست‌های پُر نیاز را برای اجابت دعا به سوی معبود دراز کردند و از خداوند متعال بهترین تقدیر را برای خواستار شدند.

مراسم احیای شب نوزدهم قدر با حضور آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در مصلای بیت‌المقدس این شهر برگزار شد.

در این مراسم دری نجف‌آبادی، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را شب رقم خوردن سرنوشت و تقدیر انسان دانست و گفت: تقدیر و سرنوشت انسان در شب قدر رقم می‌خورد و در شب بیست و سوم به امضای امام زمان(عج) خواهد رسید، بنابراین ارزش شب قدر طبق آیات الهی از هزار ماه بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در رابطه با اعمال مشترک شب‌های قدر اظهار کرد: تلاوت قرآن، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای جوشن‌کبیر، قرآن به سر است، باید در این شب‌ها، مراسم سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام را حکیمانه برگزار کنیم. در این شب‌ها در حق همدیگر دعا کنیم که بسیار خوب است.

وی افزود: مرگ انسان از نظر مبانی دینی به دو صورت می‌باشد، اجل معلق یا اجل محتوم و مسمی که اجل محتوم در شب قدر مشخص می‌شود و در شب بیست و سوم تایید و امضا خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در شب‌های قدر از خداوند، افزایش درجات اخلاص را بخواهیم چون شیطان از گمراهی مخلصین عاجز است.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: یاران امام حسین(ع) دارای مراتب و درجات اخلاص بالایی بودند که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خونشان از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دفاع کردند، بنابراین بهترین الگو و اسوه برای اهل اخلاص و معرفت و ایمان می‌باشند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: در شب‌های باعظمت و معنوی قدر حتما برای مردم مظلوم فلسطین به خصوص کودکان غزه دعا کنید تا از چنگال دژخیمان و کودک‌کشان رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی نجات پیدا کنند و ان شاء‌الله به یاری خداوند قدس شریف اولین قبله مسلمانان آزاد شود.

مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در کنار مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهر اراک در این مراسم معنوی حضور داشت و در این شب پُرفضیلت شب زنده‌داری کرد.

برای کودکان غزه در شب قدر دعا کنید
برای کودکان غزه در شب قدر دعا کنید
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار