رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/08/02 Wednesday - 2024 23 October الأربعاء ، 20 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
کارشناس مذهبی:

کارشناس مذهبی گفت: صبر و شکیبایی پیامبر اکرم(ص) در برابر مصائب گوناگون، یکی از مهم‌ترین صفات پیامبر(ص) است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ سهیلا رجبی، در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، گفت: پیامبر در طول عمر مبارکشان همه نوع سختی و مشکلات را با صبر و حوصله تحمل کردند و هیچ‌گاه در برابر مشکلات سرخم فرود نیاورد.

کارشناس مذهبی بیان کرد: صبر و شکیبایی پیامبر اکرم(ص) در برابر مصائب گوناگون یکی از مهم‌ترین صفات پیامبر(ص) است؛ صبر پیامبر در برابر اذیت و آزارهای قریش، یهودیان و منافقین نتیجه‌ای شیرین که رشد و توسعه اسلام را در پی داشت.

رجبی در ادامه گفت: در قرآن کریم از شخص پیامبر(ص) به‌عنوان بهترین الگو و اسوه در تمام میدان‌ها و ابعاد زندگی نام‌برده شده است. شکیبایی، استقامت، پایداری، شاه سدر، رفتار و منش پیامبر از بهترین خصوصیات ایشان است.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) برای زدودن گرد و غبار اختلاف و کینه‌ها و نامهربانی‌ها میان مسلمانان عقد اخوت و برادری برقرار کرد تا مسلمانان از حصارهای عرب و عجم سیاه و سفید که عامل پراکندگی امت اسلامی می‌شد رهایی یابند.

رجبی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) که در همه صفات عالی انسانی سرآمد بود و بدین سبب همه رفتار و گفتار و حرکات و سکناتش می‌تواند سرمشق دیگران باشد.  

وی در پایان افزود: مؤمنان موظف و مکلف هستند تا پیامبر(ص) را سرمشق خویش قرار دهند و از رفتار و کردار و سیره نبوی به‌عنوان چراغ راه زندگی سعادتمند بهره‌گیری نمایند زیرا اگر پیامبر(ص) در زندگی ما اسوه و سرمشق باشد قطعاً برنامه‌های زندگی ما دگرگون خواهد شد و آحاد جامعه به سعادت و کامیابی خواهند رسید.

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار