رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مسئول آستان قدس رضوی مرکزی خبر داد:

مسئول آستان قدس رضوی استان مرکزی از برگزاری مراسم عزاداری خادمیاران رضوی در استان مرکزی خبر داد و گفت: مراسم پیاده‌روی دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت امام رضا(ع) از میدان شهدای اراک به مقصد امام‌زاده عبدالله و آمنه خاتون(ع) برگزار می‌شود.

محمد بخشی، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ در خصوص زندگینامه امام رضا(ع) گفت: علی بن موسی‌الرضا(ع) معروف به امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان در ۱۱ ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در شهر مدینه متولد شدند و تا قبل از سفر به خراسان در مدینه بودند، اما در سال ۲۰۰ هجری قمری به مرو آمدند و با اسرار مأمون ولایتعهدی او را پذیرفتند.

وی اخلاق امام رضا(ع) را یکی از عناصر مهم شخصیت انسانی و جلوه‌ای از ذات او دانست و بیان کرد: با گسترش محبوبیت امام رضا(ع) در میان مردم، مأمون احساس خطر نمود و دشمنی خود را با این امام بزرگوار شدت بخشید و در نهایت در سال ۲۰۳ قمری ایشان را به شهادت رساند.

مسئول آستان قدس رضوی استان مرکزی در خصوص ویژگی‌های امام رضا(ع) عنوان کرد: رئوف و مهربانی، الگوی بزرگ صبر و مقاومت، عزت‌نفس و دوری کننده از ذلت، زهد و تقوا و علم و دانش، برخی از ویژگی‌های این امام بزرگوار است.

بخشی، رشد حوزه‌های علمی و گسترش تشیع را از پیامدها و تأثیرات حضور امام رضا(ع) در ایران دانست و اظهار کرد: ایجاد فضاهای زیارتی و عبادی، ایجاد موقوفات، شفاخانه یا دارالشفاء، مهاجرت سادات به ایران و قیام محمد بن قاسم از دیگر پیامدها و تأثیرات حضور علی بن موسی‌الرضا(ع) در ایران است.

وی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در حسینیه امام رضا(ع) در ساختمان دبیرخانه آستان قدس رضوی استان مرکزی به مدت پنج روز از ساعت ۶ الی ۷:۳۰، برگزاری برنامه هیئت خدام‌الرضا در دبیرخانه به مدت پنج روز از ماه صفر از ساعت ۶ الی هشت، برگزاری برنامه‌های مذهبی در ۱۸۰ کانون خدمات رضوی در سطح استان مرکزی از برنامه‌های آستان قدس رضوی استان در سالروز شهادت امام رضا(ع) عنوان کرد.

مسئول آستان قدس رضوی استان مرکزی ادامه داد: حضور خادم یاران آستان قدس رضوی ملبس به لباس خادمی در برخی از هیئت‌های عزاداری مطرح شهرستان اراک در شب شهادت امام رضا(ع) و اهدای پرچم و نبات متبرک رضوی، برگزاری هیئت عزاداری در روز شهادت در حسینیه امام رضا(ع)، برگزاری مراسم پیاده‌روی دسته‌های عزاداری در صبح روز شهادت امام رضا(ع) از میدان شهدا اراک به مقصد امام‌زاده عبدالله و آمنه خاتون(ع) و برگزاری مراسم عزاداری در محل امام‌زاده عبدالله و آمنه خاتون(ع) را از جمله برنامه‌های آستان قدس رضوی استان مرکزی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار