رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 14:35 شماره خبر : 7917 https://diyareaftab.ir/short/VMz1v 0
امام جمعه فرمهین مطرح کرد:

امام جمعه فرمهین گفت: اگر جهان اسلام در عرصه بین‌المللی متحد باشد، رژیم غاصب کودک‌کش در قلب خاورمیانه یا همان غرب آسیا نمی‌تواند این جنایات را مرتکب شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از «فراهان خبر»؛ حجت‌السلام محمد سوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: غیبت امام زمان(عج) به معنای نبودن ایشان نیست فرجی که همگان منتظر آن هستیم بلکه به معنای ظهور است، همه باید از نظر پندار، گفتار و رفتار خود را در منظر و محضر آن امام بزرگوار ببینیم.

وی افزود: اگر این نگاه وجود داشته باشد به عنوان یک راهکار خودسازی و تذکیه نفس است و اساس حضور در محضر امام یعنی همین و باید همین نگاه را هم داشته باشیم.

سوری اظهار کرد: اگر این نگاه وجود داشته باشد و تقویت شود، جامعه ما مدینه فاضله می‌شود و ان‌شاءالله خود را برای ظهور حضرت آماده کنیم.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: دوازدهم ربیع الاول ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به روایت اهل تسنن و آغاز هفته وحدت است، جامعه ما به دو نوع وحدت اسلامی نیاز دارد.

وی گفت: یک وحدت بین‌المللی و ناظر به امت اسلام در سرتاسر جهان اسلام است و دومی هم یک نوع وحدتی که مربوط به کشور است.

سوری اظهار کرد: اگر جهان اسلام در عرصه بین‌المللی متحد باشد و وحدت داشته باشد، رژیم غاصب کودک‌کش در قلب خاورمیانه یا همون غرب آسیا نمی‌تواند این جنایات را مرتکب شود.

امام جمعه فرمهین افزود: حلقه مفقوده ما در مسئله بین‌المللی وحدت اسلامی‌ است، باید مسلمانان متحد باشند اگر این اتحاد وجود داشته باشد هیچ دشمنی به خودش اجازه نمی‌دهد به کیان اسلامی تعرض کند.

وی اظهار کرد: مسئله دیگر هم وحدت ملی است، وحدت مردم با یکدیگر، وحدت مسئولان با هم و وحدت مسئولان با مردم باید باشد. دو قطبی‌های کاذب کار دشمن است، چون منفعت دشمن در همین است.

سوری گفت: در ایران اسلامی ما دو قطبی نداریم اگر هم وجود داشته باشد بین انقلاب و استکبار است. مردم و مسئولان ما انقلابی هستند، علیه استکبار و اگر دو قطبی‌های دیگر دروغی بیش نیست.

امام جمعه فرمهین گفت: دو قطبی‌های کاذب هم نزاع‌ساز و رخوت‌ساز هستند و سبب اختلاف و سستی می‌شود و دین و مکتب ما چنین چیزی را تایید نمی‌کند.

وی گفت: در کشور ما الحمدالله اتحاد و وحدت وجود دارد، تفاله‌های استکبار هم منفعت‌شان در نزاع و اختلافات است لذا پیروان مکتب پیغمبر (ص) هیچ موقع دنبال دو قطبی‌های کاذب نیستند.

سوری اظهار کرد: این افراد تفرقه‌انگیز می‌خواهند انگلیس، آمریکا و وهابیت جنایتکار را تقویت کنند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: افرادی که برای آنها امکان دارد با همراهی کمیته امداد امام خمینی(ره) یاریگر دانش‌آموزان نیازمند باشند.

سوری گفت: ازدواج سنت پیغمبر (ص) است و این سنت برای اینکه امت پیغمبر (ص) کماکان در کثرت باشند باید پابرجا باشد.

امام جمعه فرمهین افزود: برخی افراد که مراسمات عروسی دارند تا ساعتی از شب پایکوبی دارند و با بوق‌های ممتد آسایش را از مردم می‌گیرند یا اینکه خیابون‌ها را می‌بندند.

وی اظهار کرد: هیچ منقطی این را تایید نمی‌کند، اگه فردی مراسمی دارد، دلیل نیست که شهر را بهم بریزد.

سوری بیان کرد: آن زمان شاید که شما مراسم شادی دارید، افرادی در استراحت‌اند یا مریض دارند و چه دلیلی دارد که فضای شهر را به هم بریزید و این زیبنده نیست که با کامیون و بوق ممتد شهر را بهم بریزید.

امام جمعه فرمهین اظهار کرد: از دستگاه قضا و نیروی نظامی می‌خواهیم با این موضوعات برخورد کنند، کسی که پایبند به قانون نیست باید با آن‌ها برخورد شود، شما عروسی دارید بنا نیست که شهر را بهم بریزید.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار