رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-25 00:05 شماره خبر : 6795 https://diyareaftab.ir/short/4xR61 0
وصیت‌نامه شهید «قاسم داوری عقیل آبادی»؛

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «قاسم داوری عقیل آبادی» آمده است: همیشه پیرو ولایت‌فقیه باشید، با بیحجابی مبارزه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ شهید والامقام قاسم داوری عقیل آبادی در اولین روز از شهریور ۱۳۳۴، در روستای عقیل آباد از توابع اراک در یک خانواده مذهبی متولد شد و فرزند چهارم خانواده بود، قاسم به همراه شهید یعقوبعلی صیدی، گاهی برای پیگیری مسایل انقلاب به تهران می‌رفتند.

پس از پیروزی انقلاب، همراه وی وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. به گفته یکی از هم رزمان قاسم در عملیات والفجر ۳، که یکی از فرماندهان گروهان در گردان علی ابن ابیطالب(ع) بود، خود آرپی جی به دست گرفته بود و جلوی همه حرکت می‎‌‌کرد.

در آن هنگام شهید نجف علیجان، در سمت دشمن گیر کرده بود. او برای نجات شهید علیجان رفت تا او را به پشت خاکریز بیاورد. یکی از تک تیراندازان عراقی که در داخل باغی کمین کرده بود، قاسم را هدف گرفت. در لحظه‌ای که قاسم به زمین افتاد. فریاد می‌زد و می‎گفت منتظر من نباشید و فقط جلو بروید. در این لحظه او سه بار فریاد «یا مهدی» زد و در همان جا به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است: همیشه پیرو ولایت‌فقیه باشید، با بی‎حجابی مبارزه کنید. منافقین را سرزنش و با آنها با مقاومت برخورد کنید.

همیشه پیرو ولایت‌فقیه باشید

انتهای خبر/️

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار