رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-23 14:56 شماره خبر : 7919 https://diyareaftab.ir/short/Vwnq3 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: هفته وحدت یادگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پیام‌آور برادری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک ضمن تبریک آغاز امامت ولیعصر (عج) و هفته وحدت گفت: انتظار فرج به معنی آمادگی همه جانبه فردی و تمام آحاد جامعه و نهادینه شدن شعائر دینی است.

وی در ادامه به هفته وحدت اشاره کرد و ادامه داد: هفته وحدت یادگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است و پیام‌آور برادری و اتحاد مسلمانان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه استکبار همواره به‌دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است افزود: با توجه به شرایط دنیای اسلام، هر چقدر اتحاد و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود زمینه بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی بیشتر می‌شود و زمینه شکست دشمنان فراهم خواهد شد.

امام جمعه اراک قرآن و سنت پیامبر (ص) را از سرمایه‌های اصلی مسلمانان و اساس تمدن اسلامی و مذاهب اسلامی دانست و گفت: باید از این سرمایه به بهترین وجه استفاده کنند و در سایه وحدت با پیروی از سیره نبوی برای اهداف تعیین شده برنامه‌ریزی کرد.

امام جمعه اراک به سفر ریاست جمهوری و هیأت همراه به عراق اشاره کرد و افزود: این سفر برای مردم عراق و ملت ایران برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به اول مهر و بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا دانش‌آموزان با دغدغه کمتری آغاز سال تحصیلی را شروع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اهمیت کسب علم و دانش خاطرنشان کرد: اولین گام مسیر پیشرفت و تعالی کشور آموزش در تمام مقاطع است که این مهم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

درب نجف‌آبادی بیان کرد: در شرایطی موفق خواهیم بود که نظام آموزشی باید برای توسعه هر چه بیشتر کشور برنامه داشته باشد در غیر این صورت موفقیتی حاصل نخواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار