رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-07 14:48 شماره خبر : 416 https://diyareaftab.ir/short/4zEBN 0
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، گفت: پرتاب ماهواره نور ۳ کار بزرگی بود که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و در مرز ۴۵۰ کیلومتری فضا قرار گرفته است.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بیت‌المقدس اراک،  گفت: پیامبر به کشورهای مختلف نامه نوشتند و یکی از این نامه‌ها به مردم یمن نوشته شده که دارای ۴۰ درس آموزنده است، و سیاست‌های اسلام را برای مردم یمن توضیح می‌دهد که در دو درس از این نامه به فرستاده خود توصیه می‌کند که ابتدا باید کتاب خدا را به مردم آموزش دهد و سپس به دنبال تربیت مردم به اخلاق صالح باشد بنابراین امروزه ما نیز باید به این دو درس آموزنده در جامعه اسلامی توجه کنیم.

وی، ضمن تبریک فرارسیدن ایام نورانی هفته وحدت گفت: مسلمانان در نقاط مختلف جهان ضمن پاسداشت مرزهای جغرافیایی باید مرزهای اندیشه، قلوب، روابط حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را به یکدیگر نزدیک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، ادامه داد: منافع مشترک میان مسلمانان بسیار گسترده است که باید این منافع با وحدت و همدلی از خطرات دسیسه دشمنان اسلام حفظ شود زیرا دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، با اشاره به شمار زیاد شهدا در مناطق کردستان گفت: روحانیت شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستند و مسلمانان‌ باید در مقابل دشمنان هوشیار باشند و همچنین مراقب باشیم که مسلمانان نسبت به يکديگر پرخاش نکنند زیرا کسانی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند درواقع به خون شهدا خیانت می‌کنند.

وی، با اشاره به جدال احسن در قرآن،  بیان کرد: مسلمانان حساس‌ترین مناطق جهان را در اختیار دارند که از نظر استراتژی بسیار مهم است، بنابراین باید مراقب وحدت و همدلی میان یکدیگر باشیم و مانند اميرالمؤمنين رفتار حکیمانه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، با اشاره به روز آتش‌نشانی، افزود: شهدا برای جامعه افتخار آفرینی کردند و با نثار خون خود باعث شدند تا درخت اسلام و جمهوری اسلامی در برابر بیگانگان تنومند شود و ما وظیفه داریم پاسدار خون شهدا باشیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند و باید مراقب این امانت‌ها باشیم تا با تربیت صالح به شجره طیبه تبدیل شوند بنابراین معلمان وظایف مهمی را در قبال دانش‌آموزان دارند، که از معلمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی، اظهار کرد: دین اسلام مرز عفاف و حجاب و خانواده را حفظ کرده است زیرا خانواده سرمایه ارزشمندی است که تربیت و پیشرفت فرزندان را تضمین می‌کند که امروزه غربی‌ها به دلیل عدم توجه به بنیان خانواده درگیر معضلات اجتماعی شده‌اند بنابراین عفاف و حجاب و خانواده باعث آرامش و پیشرفت جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، عنوان کرد: پرتاب ماهواره نور ۳ کار بزرگی بود که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد و در مرز ۴۵۰ کیلومتری فضا قرار گرفته است، که تا پایان سال نیز شاهد پرتاب دو ماهواره دیگر به فضا خواهیم بود.

آیت الله دری نجف آبادی، در پایان با تاکید بر حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: با توجه به بیانیه جلسه خبرگان باید مردم در ۱۱ اسفند ماه سال جاری و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور پرشور داشته باشند.

پرتاب ماهواره «نور ۳» کار بزرگی بود
پرتاب ماهواره «نور ۳» کار بزرگی بود

در پایان نمازجمعه، با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار مرکزی از خانواده‌های معظم و معزز شهدا با اهدای لوح تقدیر شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار