رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئولین باید در حوزه مسکن، خدمات تفریحی و پزشکی از سالمندان حمایت کنند.

به گزارش «دیارآفتاب»؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امروز در همایش تکریم سالمندان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) گفت: سالمندان جامعه اسلامی برکات انقلاب هستند و مسئولین باید در حوزه مسکن، خدمات تفریحی و پزشکی از این عزیزان حمایت کنند.

وی، با بیان اینکه مردم و مسئولین باید نسبت به سالمندان دغدغه داشته باشد، افزود: بسیاری از سالمندان ناتوان خانه‌نشین در حاشیه شهرها و در روستاها زندگی می‌کنند که توانایی امرار معاش را ندارند بنابراین افراد جامعه باید نسبت به یکدیگر به‌ویژه سالمندان حساسیت بیشتری داشته و به یکدیگر کمک کنند و مسئولین مربوطه نیز در این زمینه تلاش کنند.
مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تکریم سالمندان در جامعه اسلامی اظهار کرد: سالمندان به عنوان پدران و مادران زحمت‌کش در کشور مورد احترام هستند و ما مسئولین به‌عنوان خادمان این عزیزان در عرصه خدمات رسانی مشغول به خدمت هستیم.
وی، با اشاره به خدماتی که به سالمندان در سال گذشته تعلق داده شده است، گفت: سال گذشته هزینه پزشکی سالمندان ماهانه بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان به حساب خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز شده است و ۴۹ میلیارد تومان برای ودیعه مسکن و همچنین ۱۲میلیارد تومان در فروردین ماه خدمات به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به مشکلات سالمندان برای تردد در شهر بیان کرد: ایمنی سالمندان هنگام تردد در شهر از جمله نکات مهمی است که از شورای شهر کمک گرفته شد تا به ایمن کردن راه‌های این عزیزان پرداخته شود.
حجت‌الاسلام سیداحمد میر مهدی، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک نیز در این مراسم به اهمیت تکریم پدر و مادر پرداخت و گفت: ما بالاترین فرهنگ را در کل عالم برای احترام به پدران و مادران داریم و بنابر فرموده پیامبر اسلام(ص)، این فرهنگ ضمانت شده به طوری که احترام به پدر و مادر در قرآن کریم نیز بسیار تاکید شده است
وی، در پایان تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۲۳ سوره اسرا فرموده است «خدای تو حکم فرموده که جز او را نپرستید و درباره پدر و مادر نیکویی کنید» بنابراین جوانان باید در تکریم پدر و مادر خود به ویژه اگر سالمند هستند بسیار دقت کنند.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار