رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور:

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور رصد و تشخیص به‌موقع را از راهبردهای پدافند غیرعامل زیستی عنوان کرد و گفت: رویکرد پیش‌بینانه و پیش‌گیرانه در حوزه پدافند زیستی را یک عملکرد خلاقانه است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ حمیدرضا خالدی، امروز در قرارگاه زیستی استان مرکزی، همزمان با هفته نکوداشت پدافند زیستی، ضمن آرزوی پیروزی نیروی مقاومت و ظهور امام‌زمان (عج) پیرامون هدف از هفته پدافند زیستی، گفت: دیدار، بازدید و بررسی از عملکردهای پدافند زیستی استان و عرض تقدیر از اهداف هفته پدافند زیستی است. 

وی، عملکرد پدافند زیستی استان مرکزی را بسیار امیدوارکننده و خوب دانست و بیان کرد: فعالیت‌های این استان در حوزه کنترل و درمان زیستی، در سطح ملی، الگو واقع شده است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور، عنوان کرد: مدیران و مسئولان حوزه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی باید در عین جدیت در عملکردهای خود، گزارش‌های حوزه کاری خود را در سطح جامعه و به مردم ارائه دهند تا هم‌وطنان و همشهریان از اقدامات مثمرثمر خدمتگزاران پدافند زیستی مطلع شوند و مانع از نفوذ دخالت دشمن در خلاء‌های گزارشی و عملکردی شوند.

خالدی، کنترل آنفولانزا فوق‌حاد پرندگان استان مرکزی، از رصد و پایش اطلاعات این بیماری، تا ضدعفونی، معدوم‌سازی و رفع آلودگی، را به‌عنوان یک الگو در سطح ملی قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: اداره دامپزشکی استان مرکزی، با شناسایی عامل بیماری و انجام واکسیناسیون به‌موقع تا حد قابل قبولی مانع از شیوع بیماری آنفولانزا فوق‌حاد پرندگان، در بین پستانداران شده است.

وی، رصد و تشخیص به‌موقع را از راهبردهای پدافند غیرعامل زیستی عنوان کرد و گفت: رویکرد پیش‌بینانه و پیش‌گیرانه در حوزه پدافند زیستی را یک عملکرد خلاقانه است، اگر در حوزه بهداشت و درمان، عملکرد پیش‌بینانه و پیش‌گیرانه، به‌خوبی و به‌موقع صورت گیرد، در زمان بروز بیماری، هزینه‌های کنترل شیوع و درمان تا حد زیادی کم می‌شود.

خالدی، عنوان کرد: در سال ۱۳۹۶ بیش‌بینی بیماری شبیه به کرونا در کشور انجام شد و با ایجاد مانور پیشگیری و مقابله با بیماری، سطح عملکرد مواجهه با این بیماری، افزایش یافت، فلذا اگر این موضوع توسط وزیر بهداشت وقت جدی گرفته می‌شد، روند جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تولید و انجام واکسیناسیون آن، با سرعت بیشتری صورت می‌گرفت.

وی، خاطرنشان کرد: پدافند زیستی استان با برگزاری رزمایش‌ها، هم‌افزایی‌های بیشتری برای پیشگیری از بیماری‌ها ایجاد می‌کنند.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار کرد: می‌توان با شناسایی اجزای سیاست‌های مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی رهنمودهای ایشان، به پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های گوناگون و به‌خصوص پدافند غیرعامل زیستی رسید.

 

انتهای پیام/

خالدی، رویکرد دشمن را در یک فضای ترکیبی دانست و بیان کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشور، روی افکار و روان مردم تأثیر می‌گذارد که باید با هوشیاری مسئولین و ارائه گزارش‌های خدماتی به مردم، مانع از تحرکات دشمن در افکار عمومی شد.

وی، عنوان کرد: مسائل زیستی بستر بسیار مهمی برای جنگ‌های هیبریدی هستند فلذا مردم به‌شدت در این مسئله حساس و تأثیر پذیر هستند و کشورهای معاند از این طریق به آسان وارد دخالت در عملکردها و راهبردهای کشور می‌شوند.

 

پایان پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار