رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-20 19:21 شماره خبر : 1408 https://diyareaftab.ir/short/46v04 0
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی:

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: از مجموع ۵۲۳ داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان، ۳۷۹ نفر تأیید صلاحیت شدند، صلاحیت ۲۵ نفر رد شد، ۱۱۳ نفر عدم احراز صلاحیت داشتند و ۶ نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ بهنام نظری روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان استان مرکزی در حوزه‌های شش گانه به پایان رسیده و امروز (۲۰ آبان ماه) آخرین روزی است که باید نتایج بررسی‌ها به داوطلبان و هیات نظارت اعلام شود.

 

وی بیان کرد: در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، از مجموع ۱۷۶ داوطلب، ۱۶۱ نفر تأیید صلاحیت شدند، صلاحیت هفت نفر رد شد، سه نفر عدم احراز صلاحیت گرفتند و پنج نفر نیز انصراف خود را به فرمانداری اعلام کردند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۹۷ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۸۵ نفر تأیید صلاحیت شدند، سه نفر عدم تایید صلاحیت و ۹ نفر نیز صلاحیتشان احراز نشد.

 

نظری اظهار کرد: در حوزه انتخابیه خمین از مجموع ۶۲ داوطلب ثبت‌نام شده، ۲۴ نفر تأیید صلاحیت شدند، صلاحیت سه نفر تایید نشد و ۳۵ نفر نیز عدم احزار اخذ کردند.

 

وی گفت: در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان از مجموع ۳۷ داوطلب ثبت‌نام شده، ۱۹ نفر تایید صلاحیت شدند، هشت نفر تأیید صلاحیت نشدند و ۱۰ نفر نیز عدم احزار داشتند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: از مجموع ۸۶ دواطلبی که در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ثبت‌نام داشتند میز ۵۰ نفر تأیید صلاحیت، دو نفر عدم تایید صلاحیت و ۳۳ نفر عدم احزار هویت گرفتند و یک نفر نیز انصراف داد.

 

نظری گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان شازند هم از ۶۵ داوطلب ثبت‌نام شده، ۴۰ نفر تأیید صلاحیت شدند، صلاحیت دو نفر تایید نشد و ۲۳ نفر نیز صلاحیتشان احراز نشد.

 

وی بیان کرد: عدم احرازها در استان مرکزی بیشتر به دلیل نقص برخی مدارک و تناقض در پرسشنامه‌های بارگذاری شده بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: بیشتر نتایج به داوطلبان و هیأت نظارت اعلام شده و افرادی که نسبت به بررسی‌ها اعتراض دارند باید از فردا (یکشنبه) به مدت چهار روز و تنها از طریق سامانه داوطلب میز خدمت شورای نگهبان، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند تا مدارک این افراد و صلاحیت آن‌ها مجدد در هیأت نظارت بررسی شود.

 

نظری تصریح کرد: افرادی که تمایل به دانستن علت رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت خود دارند می‌توانند تقاضای خود را به صورت مکتوب از فرمانداری‌ها پییگری کنند.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی همچنین با تأکید بر اینکه معتقدیم مردم انتخابات را مردم پشتیبانی می‌کنند و مجری آن هستند، گفت: فرمانداران از بین معتمدین شهر و از اقشار مختلف ۳۰ نفر را انتخاب می‌کنند که جزو افراد شاخص هستند و طبیعتا بررسی صلاحیت داوطلبان و بخش عمده‌ای از اجرای کار هم برعهده مردم است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: انتخاب اعضای هیأت‌های اجرایی در فرایندی کاملا بر اساس قانون بوده و اعضا توسط هیأت نظارت نیز پالایش می‌شوند.

 

نظری خاطرنشان کرد: اعضای هیأت‌های اجرایی شاخصه‌های اخلاقی و اعتقادی لازم را دارند و اعتماد عمومی مردم به آن‌ها یکی از مولفه‌های اصلی است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تأکید کرد: هیأت‌های اجرایی با عمل به مُر قانون و در نظر گرفتن شرع، در بررسی صلاحیت‌ها هیچگونه جانبداری نداشتند و با این وجود اعتراضات و صلاحیت داوطلبان توسط هیأت نظارت هم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حقی ضایع نشود.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اذعان داشت: فرمانداران در برگزاری جلسات هیأت‌های اجرایی به عنوان یک فرد بی‌طرف عمل کرده‌اند و آنچه رقم خورده تصمیم هیات‌ها است.

 

انتهای پیام 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار