رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-28 21:28 شماره خبر : 8068 https://diyareaftab.ir/short/Vp3wk 0
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه:

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت:‌ زبان و ادبیات فارسی یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به‌عنوان یکی از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ شهریار، با نام کامل محمدحسین شهریار، شاعر مشهور ایرانی متولد ۲۳ شهریور ۱۳۰۶ (۱۴۲۶ هجری شمسی) در تبریز و وفات یافته در ۱۸ شهریور ۱۳۶۷، یکی از بزرگ‌ترین شاعران معاصر فارسی است. او به خاطر شعر‌هایش در قالب‌های مختلف، به ویژه غزل و شعر نو، شناخته می‌شود.

از ویژگی‌های شاعری شهریار می‌توان اشاره به غزل‌های عاشقانه و اجتماعی که شهریار در اشعارش به موضوعات عشق، عواطف انسانی و مسائل اجتماعی پرداخته است.


شعر «حیدر بابایه سلام»: یکی از معروف‌ترین آثار او که با زبان ترکی و فارسی نوشته شده و حاوی مضامین ملی و تصوف است وشهریار در ادبیات فارسی و فرهنگ ایرانی به عنوان شاعری بزرگ و محبوب شناخته می‌شود و آثارش همچنان در میان خوانندگان و ادیبان مورد توجه است.

اصغر مظفری در همایش شعر آزاد که امروز چهارشنبه در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: این همایش به‌مناسبت بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و انجمنهای ادبی سلمان ساوجی و شعر چیستا و شعرای شهرستان ساوه برگزار شد.


وی گفت: زبان و ادبیات فارسی یکی از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی ارزشمند ایران است که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان به عنوان یکی از غنی‌ترین و زیباترین زبان‌های ادبی شناخته می‌شود.


مظفری تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی به‌عنوان یک گنجینه فرهنگی و تاریخی عمیق، ریشه‌های خود را در دوران‌های باستانی ایران می‌جوید. این زبان در طی قرون متمادی نه تنها به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتباط میان مردم، بلکه به عنوان ابزاری برای بروز خلاقیت‌های ادبی و هنری شناخته شده است.


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه بیان کرد: این روز نه تنها به منظور بزرگداشت شاعران بزرگ ایرانی بلکه برای تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی در جهت یادگیری و حفظ این فرهنگ غنی ترتیب داده شد.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۵ نفر از شاعران شهرستان ساوه در این همایش به قرائت اشعار خود در زمینه‌های اجتماعی، آئینی و فرهنگی پرداختند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار