رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 13:33 شماره خبر : 8140 https://diyareaftab.ir/short/46rYE 0
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به عملکرد خوب استان مرکزی در سال زراعی گذشته گفت: تولیدات کشاورزی استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد 70 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ علی صفری صبح امروز در مزرعه نمونه اوقاف در آئین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳ گفت: سال زراعی گذشته رکوردهای بسیار بالایی در حوزه کشاورزی و کشت گندم را داشته‌ایم که باید از بهره‌برداران نمونه در استان تقدیر و قدردانی شود.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی با آموزش‌های تخصصی به تولیدکنندگان باعث رشد چند درصدی تولید گندم و بسیاری از تولیدات زراعی در سطح استان می‌شود، لذا ما در حوزه کشاورزی موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم که رکورد بیشترین گندم را در کشور به نام استان مرکزی در بین ۱۲ استان برتر ثبت کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه که رکورد ۱۵ سال اخیر در تولید گندم را در استان شکسته‌ایم، گفت: این رکورد تولید گندم باعث افتخار مردم استان مرکزی نیز خواهد بود، لذا استان مرکزی با تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم که ۴۴۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید شده است بالاترین رقم را به نام خود ثبت کرده است.

صفری افزود: متخصصین جهاد کشاورزی با بیش از ۲۹ مرکز خدمات و آموزش در خدمت تولیدکنندگان هستند، لذا از لحاظ رشد تولید بیش از ۷۰ درصد رشد داشته‌ایم، از بین نفرات برتر رکورد سالانه کشاورزی استان مرکزی در جایگاه سوم کشور قرار گرفته.

وی تصریح کرد: تولیدات بخش کشاورزی استان مرکزی گندم، جو، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و تامین علوفه دامی است، لذا در تامین کود رتبه چهارم را داشته‌ایم که امید است در سال زراعی جدید رتیه را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس ارزیابی امسال رتبه نخست را در بین دستگاه‌های تولیدی داشته است و سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بین ۳۲ سازمان جهاد کشاورزی کشور در ارزیابی عملکرد سال گذشته رتبه پنجم را کسب کرد.

صفری گفت: در بحث سوخت و قطعی برق مشکلات بسیاری وجود دارد که به کشاورزان خسارت زیادی وارد می‌کند، لذا امیدواریم پشتیبانی و تسهیلات به کشاورزان برای تامین انرژی خورشیدی کارساز باشد تا مشکلات موجب نارضایتی کشاورزان نشود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار