رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-28 04:46 شماره خبر : 8837 https://diyareaftab.ir/short/N3oPY 0
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک:

مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک (ره) با اشاره به اینکه رعايت آئين همسايه‌داری بر مسلمانان واجب است گفت: بنای اسلام در تعامل، تعادل، زندگی مسالمت‌آمیز، برابری مسلمین و همسایگان است، لذا تعامل خوب با همسایگان و شریک کردن آنها در خوشی‌ها باعث می‌شود که رواب

حجت‌الاسلام سید احمد میرمهدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص روابط همسایگان با یکدیگر گفت: همسایه یک جایگاه ویژه در اسلام دارد، لذا سفارس پیامبر اکرم (ص) در خصوص حقوق همسایگان در اسلام و رعایت حالشان را بسیار مهم می‌دانست.

وی بیان کرد: پیغمبر خدا حضرت محمد مصطفی (ص) آنقدر در خصوص حق همسایگان برای مسلمین گفتند که بسیاری از مسلمانان گفتند یا رسول خدا شما آنقدر از حق و حقوق همسایه در بین ما گفتید که در نظر داریم شاید یکی از اعضای خانواده هست و ارث هم به همسایه برسد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک عنوان کرد: همسایه مومن و خوب نزدیکترین فرد خارج خانواده است که در خوش‌ها و ناخوشی‌ها در کنار شما است، لذا همسایه علاوه بر اینکه یاری‌رسان همسایه است یک پشتیبان خوب برای امنیت محل زندگی است چون در نبود شما در خانه همچون خانه خود نگهداری و پاسداری خواهد کرد تا آسیبی به منزل نرسد.

میرمهدی در خصوص رفتار مومنانه با همسایه در محل زندگی افزود: باید با رفتار خوب و مومنانه از همسایه خود استقبال کنیم تا در زمان ضرور به پشتیبانی از خانواده در همسایگی بشتابد، همسایه قوانین و قوائدی دارد که در سبک زندگی اسلامی بسیار تاکید شده است تا همسایگان با دوستی و برادی در کنار یکدیگر زندگی کنند.

وی تصریح کرد: بنای اسلام در تعامل، تعادل، زندگی مسالمت‌آمیز، برابری مسلمین و همسایگان است، لذا تعامل خوب با همسایگان و شریک کردن آنها در خوشی‌ها باعث می‌شود که روابط عالی و ماندگاری در بین یکدیگر ایجاد شود و بنای مهربانی و همیاری از ارتباط خوب منشا خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک (ره) اظهار کرد: ارتباط با همسایگان در محل زندگی یکی از عوامل مؤثر در فرایند یادگیری‌های اجتماعی و تاثیرپذیری اخلاقی و رفتاری کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار