رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-10 14:54 شماره خبر : 7698 https://diyareaftab.ir/short/NKbO7 0
مدیرکل گمرکات استان مرکزی خبر داد:

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: جمع کل درآمد پنج ماهه ۱۴۰۳ در استان مرکزی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ روح‌الله غلامی، امروز در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت در اداره گمرک و دارایی با اصحاب رسانه گفت: آمار مقایسه‌ای صادرات در پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار بوده که با رشد ۳۹ درصدی در صادرات مواجه بوده‌ایم.  

وی در این باره افزود: در بازه زمانی پنج ماهه ۱۴۰۳ بیشترین صادرات در گمرکات استان مرکزی در اراک و ساوه انجام شده که بیشترین مقاصد صادراتی استان مرکزی کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه بوده است و افغانستان بیشترین مقصد صادرات کالاهای استان مرکزی است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: جمع کل درآمد پنج ماهه ۱۴۰۳ در استان مرکزی بیش از ۹ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰ درصدی مواجه بودیم. 

غلامی خاطر‌نشان کرد: در پنج ماهه سالجاری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال درآمد ملی برای گمرکات حاصل شده است که نسبت به سال گذشته، ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

وی در رابطه با ظرفیت‌های گمرکات استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص این ظرفیت‌ها می‌توان به امکان اخذ مجور صادرات پسته برای منطقه ویژه زرندیه، امکان اخذ مجوز گمرک تخصصی ترخیص خودرو، کامیون و کشنده برای گمرک اراک، امکان ایجاد پایانه صادرات و واردات ریلی، همکاری راه آهن و امکان ایجاد پایانه کانتینری با همکاذی انبارهای عمومی اشاره کرد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی در پایان تصریح کرد: تولیدکنندگان دارای مشکلاتی هستند که می‌توان به مسائلی مربوط به ارز و عدم تخصیص ارز و کد رهگیری بانک، تأمین نقدینگی، بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به سیستم بانکی و سایر نهادهای ذینفع، افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی و مشکلات مربوط به ویرایش ثبت سفارش اشاره کرد.  

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار