رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-16 09:13 شماره خبر : 1885 https://diyareaftab.ir/short/NEMM2 0
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خبر داد:

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی: اولین مرکز تخصصی و طراحی، تولید و عرضه البسه و پوشاک اسلامی در اراک راه‌اندازی خواهد شد.

محمد امین باقری، در گفتگو «دیار آفتاب»؛ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با حجاب و عفاف در سطح استان مرکزی انجام شده است، گفت: یکی از موضوعات و اقدامات عملی که در دستور کار ستاد قرار گرفته است رویداد بزرگ ملی، فرهنگی، هنری و علمی شمیم یاس است که در دیار آفتاب برگزار خواهد شد، این رویداد در چند سطح تعریف شده که یکی از نکات مهم رویداد راه‌اندازی اولین مرکز تخصصی و طراحی، تولید و عرضه البسه و پوشاک اسلامی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، اظهار کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در دسترسی به پوشاک و البسه اسلامی وجود دارد که بسیاری از خانواده‌ها انتقادات و اعتراضاتی را در رابطه با دسترسی به این پوشاک داشته‌اند این اقدامات می‌تواند نیاز جدی و ضروری جامعه را پوشش بدهد.

باقری، بیان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی این مرکز طراحی و تولید انبوه البسه و پوشاک ایرانی و اسلامی با توجه به سلیقه نسل جوان با کیفیت مطلوب و همچنین عرضه و فروش این پوشاک با قیمت مناسب خواهیم بود.

وی، در رابطه با راه‌اندازی مرکزشمیم یاس دیار آفتاب، عنوان کرد: بخش‌های مختلفی در این مرکز که در مجتمعی واقع در منطقه الهیه اراک، توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه به صورت داوطلبانه با توجه به احساس نیاز و تعهدی که به جامعه داشته است، در اختیار این موضوع قرار داده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، خاطر نشان کرد: بخش‌هایی که در طراحی این مرکز پیش‌بینی شده که بخش اول طراحی پوشاک است که توسط طراحان مختلف به ویژه کسانی که تحصیلاتی در این حوزه دارند تعلق خواهد گرفت. بخش دوم، بخش تولید خانگی است که به بانوانی که در خانه تولیداتی دارند اختصاص داده خواهد شد.

باقری، در ادامه گفت: بخش سوم مربوط به خط تولید انبوه و صنعتی است که در اختیار خیاطان حرفه‌ای و با استفاده از تجهیزات صنعتی که در آنجا مستقر خواهد شد، قرار خواهد گرفت. بخش چهارم، بخش بسته بندی و توزیع این تولیدات است که در سطح شهر اراک و بعد از آن در شهرستان‌های دیگر استان و در برنامه‌ریزی بعدی در استان‌های دیگر توزیع خواهد شد.

وی، در پایان تصریح کرد: بخش پنجم این مرکز، بخش نمایشگاهی است که محصولات تولیدی در این مرکز از تولید به مصرف در همان مکان با تخفیف قابل توجهی برای فروش در اختیار مردم خواهد گرفت. بخش‌های جانبی مرکز شامل کافی‌شاپ، نمازخانه، مهدکودک در این مرکز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار