رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-02-28 06:58 شماره خبر : 5347 https://diyareaftab.ir/short/N2ryg 0
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: نگاه اسلام به دختر و زن یک دیدگاه متعالی است و در هیچ مذهب و ادیانی جز ادیان الهی نسبت به زن و جایگاه او توجه نشده است.

سید احمد میرمهدی، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص تبیین منزلت و جایگاه زن و دختر از نگاه اسلام به تأسی و الگوپذیری از شیوه و منش زندگی حضرت معصومه (س) به فرموده امام رضا (ع) گفت: نگاه اسلام به دختر و زن یک دیدگاه متعالی است و در هیچ مذهب و ادیانی جز ادیان الهی نسبت به زن و جایگاه او توجه نشده است.

وی افزود: قبل از ظهور اسلام، و در زمان جاهلیت، وقتی فرزند دختری به دنیا می‌آمد آن را زنده‌به‌گور می‌کردند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: با ورود اسلام به رگ و قلب و جان انسان‌ها، مقام دختر را آنچنان بالا برد که همه علاقه‌مند شدند که از داشتن فرزند دختر این رحمت الهی برخوردار شوند.

میرمهدی عنوان کرد: انسان به دو جنس مونث و مذکر آفریده شده است تا در کنار هم به آرامش برسند، فلذا از نگاه قرآن جایگاه زن و مرد یکسان است اما در احکام شرعی و شخصیتی تفاوت‌هایی به جهت تکمیل کننده روحی و احوالاتی وجود دارد، که هر کدام حکمتی از جانب خداوند است.

وی اظهار کرد: طبق آیات قرآن، خداوند به انسان دو چیز عطا می‌کند، یکی رحمت الهی و دیگری نعمت الهی است.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک خاطرنشان کرد: در روز آخرت خطاب به انسان از نعمت الهی سوال می‌شود که چگونه آن را به کار بردی اما از رحمت الهی سوال نمی‌شود چون نگاه خاص خدا به انسان است.

میرمهدی تصریح کرد: داشتن فرزند پسر نعمت است اما داشتن دختر یعنی بهره‌مندی از رحمت الهی است.

وی بیان کرد: پدران و مادرانی که فرزند دختر دارند امید به زندگی بالاتری را تجربه می‌کنند و جنبه روشن‌تری از زندگی را می‌بینند، زیرا در خانه و خانواده در هر سنی همدم و همراه هستند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک عنوان کرد: دختر رحمت الهی است و از جانب خدا ادامه‌دهنده راه پیامبری و امامت است که از اینرو می‌توان به جایگاه ویژه دختران در اسلام پی برد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار