رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد:

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش 38 درصدی ذخیره‌سازی میوه شب عید گفت: امسال 200 تن سیب و 350 تن پرتقال در استان مرکزی ذخیره‌سازی شده است.

علی صفری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ گفت: 200 تن سیب و 350 تن پرتقال به عنوان تامین میوه شب عید و تنظیم بازار به استان مرکزی اختصاص یافته که تا کنون ذخیره‌سازی سیب، پرتقال و خرما با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان تامین شده است.

وی بیان کرد: میوه شب عید امسال نسبت به سال گذشته حدود 38 درصد افزایش یافته و از نظر تامین میوه مورد نیاز مردم استان در این ایام مشکلی وجود ندارد لذا انبارهای سیب و پرتقال و خرما در سردخانه‌ها مورد تایید ذخیره‌سازی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: بین 25 تا 35 غرفه برای توزیع میوه شب عید استان مرکزی پیش‌بینی شده است که ۱۱ غرفه در اراک، پنج غرفه در ساوه، چهار غرفه در خمین و بقیه در سایر شهرستان‌های استان قرار دارد.

صفری افزود: متولی توزیع و تامین میوه شب عید جهاد کشاورزی با همکاری سازمان و نظارت اداره صنعت معدن تجارت انجام می‌شود و تصمیمات در خصوص تاریخ، ساعت و نحوه توزیع میوه شب عید از طریق ستاد تنظیم بازار و کمیته راهبردی استان اتخاذ می‌شود.

وی در خصوص قیمت میوه شب عید امسال گفت: میوه تنظیم بازار شب عید امسال هنوز تعیین نشده اما با ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار با هدف ایجاد تعادل در قیمت با بار فروشان و دسترسی آسان شهروندان انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

صفری در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص ماه مبارک رمضان خرما نیز به کالاهای توزیع شب عید امسال اضافه خواهد شد با توجه به‌ این‌که در ایام عید در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و اگر گنجایش در پخش توزیع اقلام باشد سایر اقلام دیگر به صورت تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار