رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 06:07 شماره خبر : 5117 https://diyareaftab.ir/short/NgoYk 0
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: توحید و ولایت‌مداری در سیره اعتقادی حضرت معصومه(س) بهترین نشانه تجلی آیات قرآن در زندگی ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تاج آبادی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص سبک زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) و جایگاه زن و دختر در جامعه گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه معصوم(س) الگویی برای تمام دختران مسلمان دنیا است.

وی بیان کرد: هدف زندگی و اصول زندگی را باید انسان خوب بشناسد لذا اصول و فروع زندگیمان را دریابیم، به فرموده حضرت ابراهیم(ع) «زندگی ما یک زندگی پر ثمر خواهد بود به شرط اینکه اصل ثابت یعنی اصول ما تثبیت شده باشد».

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) اصل زندگیش توحید برای خدا بود، لذا اصول زندگی تقویت امامت هست اینکه حضرت بخاطر زندان بودن پدر بزرگوارشان حضرت امام کاظم علیه السلام ازدواج نکردند.

تاج آبادی افزود: هر کسی برای خواستگاری حضرت فاطمه معصومه(س) آمد ایشون حرفشون یک کلام بود و می‌فرمودند تا پدر من حاضر نباشد ازدواج نخواهم کرد، یک حرکت کاملا سیاسی و فرهنگی ایجاد کردند، لذا بعد از شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) پدر بزرگوارشان و سفر تحمیلی و تبعیدی امام زمانشون برادر عزیزشون علی ابن موسی الرضا(ع) تصمیم می‌گیرند که هجرت کنند از مدینه خودشان را به ایران رساندند و در همین راه هم به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: امروز در سایه این بانوی بزرگوار که نیابت دارد از مادر بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حوزه علمیه قم بنا می‌شود و در زیر سایه مرجعیت شیعه و اجتهاد علمای شاخص شاهد این انقلاب عظیم اسلامی هستیم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم در خصوص دخترها به مسئولان اشاره فرمودند به دختر هویت بدهید اگر ما به دخترانمان هویت دادیم یعنی نقش و جایگاه در جامعه برای دختران مشخص کردیم، موفق خواهیم بود.

تاج آبادی عنوان کرد: همین امر باعث می‌شود دختران جامعه به سمت عفاف، حجاب، درست زیستن، صحیح زندگی کردن و انسان بودن برسند و یک فرد محترم و فعال برای جامعه انقلابی باشد، دشمنان انقلاب اسلامی برای بی‌حجابی و برهنه کردن زنان و دختران جامعه به میدان آمدند، مقداری از این مقوله غافل بودیم تا اغتشاشات سال 1401 دشمن آمد دختران جامعه را به عنوان لیدر و رهبر اغتشاشات تشویق کرد.

وی تصریح کرد: دیدیم که بعضی از دخترها هم به این سمت حرکت کردند، حضرت معصومه(س) فرمودند «اگردر زمین شیطان بازی کردید عاقبت خوبی نخواهید داشت»

 مثل کسانی که در اغتشاشات دیدیم که به بیراهه رفتند و از آنها سوء استفاده شد، بعضی از آنها در دام شیطان متاسفانه به راه‌های بدی کشیده شدند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز اگر دختر محجبه و عفیفه و صالحه مسلمان ما مثل دختران و زنان غزه که استقامت کردند و پا به پای مردانشان در عرصه جهاد ایستادگی کردند و هویت‌شان را از این میدان پرشور و پر حماسه گرفتن قطعاً برای دختران دنیا الگو خواهند بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار