رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 15:48 شماره خبر : 5219 https://diyareaftab.ir/short/V0ljg 0
امامان جمعه استان مرکزی تاکید کردند:

امامان جمعه استان مرکزی با اشاره به آغاز دهه کرامت و فضیلت‌های حضرت فاطمه معصومه(س) گفتند: حضرت معصومه(س) با حفظ حجاب و حیاء مدافع اسلام بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛امامان جمعه استان مرکزی با اشاره به آغاز دهه کرامت و فضیلت‌های حضرت فاطمه معصومه(س) گفتند: حضرت معصومه(س) با حفظ حجاب و حیاء مدافع اسلام بود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد ضمن آرزوی سلامتی و پیروزی همه مسلمانان جهان، همه مردم را به تقوای الهی توسیه کرد و گفت: تقوا رمز قبولی عبادات مسلمین جهان است.

 

وی افزود: کار خیر باید توسط خود فرد انجام شود نه به وارث وصیت شود، دادن حتی یک خرما به محروم و مظلوم برای رضای خدا بهتر از صد خرمن خرما به دست وارث است.

 

دری نجف‌آبادی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیهم و روز دختر افزود: اهمیت و ارزش دختر در جامعه بسیار بالا است نمونه دختره با عظمت در اسلام مثال حضرت زینب و حضرت معصومه است، لذا از همه واجب‌تر مسئله فرزندآوری هست، فرزندآوری جز اقدامات مهم انقلاب اسلامی است.

 

حضرت معصومه(س) با حفظ حجاب و حیاء مدافع اسلام بود 

 

امام جمعه فرمهین با اشاره به آغاز دهه کرامت و فضیلت‌های فاطمه معصومه(س) گفت: به واسطه جایگاه این بانو نزد پرودگار ما از او درخواست شفاعت داریم.

 

سوری اظهار کرد: وقتی زیارتنامه بانوی بزرگوار می‌خوانیم، در مرتب این زیارت اتصال زائر و مزور به انسان رشد و کمال می‌دهد.

 

امام جمعه فرمهین گفت: در این زیارتنامه زندگی ما ختم به سعادت دهد و سعادت همان نعمت ولایت که خدا به ما بخشیده است که ان‌شاءالله از ما گرفته نشود.

 

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) با حفظ حجاب و حیاء مدافع اسلام بود و اسلام هم به دنبال عظمت زن است و زن و دختر باید در حریم خود بماند و از معصیت محفوظ باشد.

 

سوری با اشاره به روز دختر اظهار کرد: معیار و ملاک دختر نمونه پرهیز از خودنمایی است و باید هرگونه رفتار که سبب جلب نگاه به دختر شود باید جلوگیری کند.

 

امام جمعه فرمهین گفت: در آیات متعدد قرآن به خویشتن‌داری و پرهیز از خودنمایی دختران اشاره شده است.

 

وی افزود: اساساً اسلام به دنبال محبوس کردن زن نیست و پیامبر(ص) زنان خود را همراه خود به سفر می‌بردند و منظور از این موضوع پرهیز از خودنمایی است.

 

سوری اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های دختران نمونه مسئله حیاء است، دختران باحیاء چه فرزندانی خوبی هستند.

 

امام جمعه فرمهین افزود: در جریان دختران شعیب مسئله حیاء را مطرح می‌شود. حیاء یعنی حرمت خدا را حفظ کردند.

 

برای کریمانه زندگی کردن لازم است مصادیق کرامت را شناخت 

 

حجت‌الاسلام رحیمی به میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اشاره کرده و افزود: اینکه در زیارت جامعه کبیره فرمودند: «کَلَامُکُمْ نُورٌ» صرفاً گزاره‌ای تعبدی نیست، بلکه بیان بزرگترین حقایق و درس‌ها در کوتاه‌ترین عبارات است.

 

خطیب جمعه ساوه گفت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های حضرات معصومین، حول محور مفهوم متعالی کرامت است.

 

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: برای کریمانه زندگی کردن لازم است مصادیق کرامت از جمله ریشه، معیار، حقیقت، دین محوری و مدار، گشاده رویی، پرهیز از حسادت، خوش خلقی، راستگویی، وفای به عهد و حفظ زبان را شناخت.

 

حضرت معصومه(س) در عبادت الگوی همه مردم به ویژه بانوان است

 

حجت‌الاسلام محمد صفاهانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: حضرت معصومه(س) در عبادت، نماز، حجاب، عفت و پاکدامنی الگوی همه مردم به ویژه بانوان است. دختران ما باید در ولایت‌مداری و تقوا از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.

 

وی در ادامه بیان کرد: حضرت معصومه(س) در سایه ایمان و عمل صالح به مقام کرامت رسید، اگر انسان اهل رعایت حلال و حرام الهی باشد به مقام کرامت می‌رسد.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار