رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-20 14:15 شماره خبر : 8750 https://diyareaftab.ir/short/V7r36 0
امام جمعه ساوه:

امام جمعه ساوه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: تربیت مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی است و غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی جز تربیت انسان در تراز اسماء‌الله نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«دیار آفتاب»؛ به نقل از نار خبر؛ حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ساوه به سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره و اظهار کرد: این همه سفارش و تأکید بر زیارت بی‌بی و آثار مترتب بر زیارت آن بانو نمی‌تواند بی‌دلیل و بی‌سبب باشد، بلکه نشان‌دهنده مقام و منزلت حضرت فاطمه معصومه (س) است. به همین دلیل، امام ثامن‌الحجج (ع) جمله‌ای در زیارت‌نامه گنجانده و فرموده‌اند: فان لک عندالله شانا من الشان؛ یعنی به درستی که شما در نزد پروردگار عالم دارای شأنی از شئون هستید. این شأن که به آن اشاره شده، دلیل این همه عظمت، بزرگی و شفاعت آن بانو است.


وی با اشاره به سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) افزود: یکی از کلمات بسیار نورانی و دلنشین قرآن، واژه «فوز» است. این واژه قله‌های تعالی انسان را به زیبایی تبیین و تعریف می‌کند. یکی از جلوه‌های خاص فوز در قرآن کریم، ورود به مقام مجاهدین در راه خداوند متعال است. آیه‌ای می‌فرماید که رابطه انسان مؤمن با خدای متعال به نقطه‌ای می‌رسد که خداوند، مشتری او می‌شود.


خطیب جمعه ساوه تصریح کرد: فوز عظیم بالاترین مقام، یعنی مقام رضوان الهی است. در قرآن آمده است: «وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدینَ فی‌ها وَ مَساکِنَ طَیبَةً فی جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظیمُ» (توبه: ۷۲). این آیه به مردان و زنان با‌ایمان وعده می‌دهد که در بهشت‌های ابدی جاودانه خواهند بود و همچنین رضوان الهی که از همه نعمت‌ها بزرگ‌تر است، به آنان عطا خواهد شد. پیامبر خدا (ص) درباره بهشت عدن می‌فرمایند که این بهترین و شریف‌ترین منطقه بهشت است و مکان پیامبران، صدّیقین و شهداست.

رحیمی همچنین به هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره و عنوان کرد: تربیت مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی است و غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی جز تربیت انسان در تراز اسماء الله نیست. خداوند این امر خطیر تربیت را به انبیاء و ائمه علیهم السلام سپرده و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد واگذار کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: توجه به این نکته ضروری است که کلمه «مربیان» نباید به معلمان و کارگزاران مدرسه محدود شود، بلکه باید شامل محیط مسجد نیز باشد، زیرا مسجد علاوه بر اینکه عبادتی‌ترین مکان است، تربیتی‌ترین مکان نیز به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین، فرزندان ما باید در محیط‌های سالم و با دوستان مناسب همنشینی داشته باشند. نهاد خانواده و مسجد باید ارتباط خود را با مدرسه تقویت کرده و علاوه بر مساعدت‌های سخت‌افزاری، به ارتباطات نرم‌افزاری با مسائل مدرسه توجه ویژه‌ای داشته باشند. در این راستا، نقش مسجد به عنوان کانون تربیتی باید بیشتر مورد تأکید قرار گیرد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار