رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-27 08:30 شماره خبر : 2750 https://diyareaftab.ir/short/NjpMX 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: فضای تبلیغاتی انتخابات به عنوان یک فرصت بزرگ ملی برای حفظ وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های پلید و تفرقه‌افکنانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بهره برد.

محمد جواد یاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی «دیار آفتاب»؛ با اشاره به اینکه انتخابات با مشارکت بسیار بالای مردم ولایت‌پذیری، کارآمدی نامزدها انتخاباتی را می‌طلبد، گفت: بعد از هفت هزار سال دیکتاتوری نظام سلطه، مردم موفق به یک حکومت مردمی شدند و خود مردم نقش در تداوم و حفظ آن داشته‌اند، زیرا بسیاری از کشورهای حامل دموکراسی فاقد این چنین انتخاباتی هستند، لذا ایران از نظر جبهه مقاومت قلب تپنده محورهای یمن، فلسطین، عراق و سوریه است که در حال جنگ با نظام سلطه است، بنا بر این تثبیت جمهوری اسلامی ایران اگر از کانال‌های انتخاباتی کم مشارکتی رقم بخورد فشار زیادی به جبهه مقاومت خواهد خورد.

وی بیان کرد: انتخاباتی که اهمیت و تأثیر آن به لحاظ مسائل داخلی، موقعیت جهانی و حساسیت‌های بین‌المللی به مراتب از گذشته، فراتر و گسترده‌تر است.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ایجاد وحدت، همبستگی و همدلی در نظام جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری از تشنج، دوقطبی و چندگونگی در جامعه و افزایش امید در مردم و بالا رفتن اقتدار و کارآیی نظام باعث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد شد.

یاری در خصوص بر گزاری انتخاباتی سالم و پر شور و مشارکت همه جانبه مردم بیان کرد: اگر برگزاری انتخابات سالم در چارچوب قانون و ضوابط مورد قبول باشد و اجتناب از هر گونه تخریب، تهمت باشد مشارکت همه‌جانبه مردم در انتخابات را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص اطلاع‌رسانی به موقع و پاسخ نامزدهای انتخاباتی به مردم گفت: فعال نمودن و مشارکت همه جانبه گروه‌های مرجع سالم و مورد اعتماد مردم و اطلاع‌رسانی به موقع به افکارعمومی و پاسخگویی به سؤالات، تردیدها و شبهات مردم در خصوص انتخابات از نامزدهای انتخابی مجلس شورای اسلامی است که اعتماد مردم نسبت به نامزدها بیشتر شود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: برای اینکه رشد بیشتری در حضور مردم در انتخابات داشته باشیم لازم است دستاوردهای جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال را از طریق فضای مجازی و اصحاب رسانه به مخاطبین انتقال داده شود.

یاری در پایان با اشاره به وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های دشمن اظهار کرد: امید است که از فضای تبلیغاتی انتخابات به عنوان یک فرصت بزرگ ملی برای حفظ وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های پلید و تفرقه‌افکنانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بهره برد.


انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار