رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی:

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف فروان است، اخیراً دانشمندان با پرتاب ماهواره‌ها و قرارگیری در مدار از سطح زمین باعث افتخار مردم ایران شده است.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ ایام‌الله دهه مبارک فجر فرصت بسیار مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تا جوانان و نوجوانانی که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند با آن دوران بیشتر آشنا شوند.

در گفت‌وگوی پیش‌رو، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا تاج آبادی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی به سوالات ما پاسخ داده است.

در ابتدا قدری از جنایت‌های که رژیم پهلوی قبل از انقلاب با مردم داشتند، مطالبی را بیان کنید؟

تاج‌آبادی: از یک حکومت طاغوتی توقعی جز این نیست که رژیمی تمامیت خواهی است که برای حفظ منافع حداکثری خویش تمام تلاش خود را می‌کند تا تمام قوا و قدرت‌ها در دست‌های خودش باشد و حتی اجازه اعتراض، نفس کشیدن و مخالفت را نیز به کسی ندهد. در طول تاریخ بشریت تا بوده رژیم‌های طاغوتی این گونه حکومت کردند و رژیم پهلوی که صد در صد مادی و دنیا پرست بود تمام قوای خود را به کار گرفت تا منافع، تمامیت و قدرت خود را حفظ کند و آنقدر ظلم کرد تا مردم از حکومت پهلوی خسته شدند.

چرا برخی در فضای مجازی به دنبال تطهیر رژیم پهلوی هستند؟

تاج‌آبادی: برخی از این افراد با هدف ضربه‌زدن به انقلاب جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. آحاد مردم یعنی یک یک مردم حرکت می‌کنند ولی پیشران چه کسی باید باشد مهم است و اگر آن جوان مومن و انقلابی حرکت کند مردم نیز پشت سر او حرکت می‌کنند و اگر خدایی نکرده ما منفعل باشیم و در جایی خود حرکت نکنیم و افراد انقلابی‌نما پیشران این حرکت باشند قطعاً این حرکت به ضرر جریان انقلاب و کشور رقم خواهد خورد.

مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۸ بسیار زیبا برای همه لوازم، کار را مشخص کردند و فرمودند اگر می‌خواهید فرایند ورود جوانان به این حرکت عمومی، منظم و عقلایی اگر می‌خواهید اتفاقی رخ دهد چهار عامل شناخت صحنه و عوامل درگیر آن، عامل امید بخش، جهت صحیح و مناسب، راه کارهای عملی را جوانان برای این حرکت عمومی نیاز دارند.

رمز موفقعیت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی را در چه چیزی می بینید؟

تاج‌آبادی: محمد حسنین هیکل روزنامه‌نگار برجسته مصری از حضرت امام خمینی(ره) سوال می‌کند که چه اتفاقی افتاد انقلاب اسلامی ایران با رهبری شما موفق و پیروز شد، ولی آیت‌الله کاشانی موفق نشدند که حضرت امام خمینی(ره) در جواب روزنامه‌نگار برجسته مصری نکات مهمی را مطرح کردند که یکی از نکات مهم بازی کردن آیت‌الله کاشانی در زمین طاغوت بود که در آن دوران رئیس مجلسی شده بود که متعلق به یک حکومت طاغوتی و نحس شاهنشاهی بود و این سبب شد تا آیت‌الله کاشانی علی‌رغم اینکه زحمت و مجاهدت‌های فراوانی که کشیدند ولی شکست خوردند.

امام خمینی(ره) در جایی گفتند که در زمان رژیم طاغوتی شاهنشاهی مردم جان به لبشان رسیده بود و منتظر یک جرقه بودند تا علیه رژیم پهلوی که به آنها ظلم کرده بود قیام کنند. در غزه و فلسطین ۷۵ سال ظلم، ستم و تو سری خوردند و سیاهی دیدند و بالاخره آنچه که حضرت امام خمینی(ره) ۴۵ سال پیش فرمودند که باید مردم مبارز فلسطین را مسلح و به آنها اسلحه داد تا از خود در برابر ظلم دفاع کنند و امروز دنیا به این نتیجه رسیده است.

دستاوردهای انقلاب باعث افتخار مردم ایران است

دلایل الگوگیری کشورهای آزادخواه از انقلاب اسلامی ایران؟

تاج‌آبادی: گفتمان انقلاب اسلامی ایران، آنجایی به ثمر رسید که این حرکت انقلابی از ایران عزیزمان شروع و در همان زمان پیروزی انقلاب نیز به همه جای دنیا صادر شد و امروزه در دنیا تبدیل به یک گفتمان شده است که اکنون بالغ بر ۶۵ درصد مردم فلسطین حامیان حماس هستند. جنس انقلاب اسلامی ایران نیز از همین دست بود و آستانه صبر مردم زمانی تمام شد که یک جمعیت حداکثری در یک حرکت عمومی و جریان اجتماعی گسیل شدند و با شجاعت، دلیری و رهبری حضرت امام خمینی(ره) که پیشران این حرکت شدند و انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید که منجر به فروپاشی رژیم منحوش شاهنشاهی شد.

برخی از دستاوردهای انقلاب جمهوری اسلامی ایران را بیان کنید؟
 

تاج‌آبادی: دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف فروان است، بسیاری از این دستاوردها به وضوح با چشم قابل مشاهده است که اخیراً دانشمندان با پرتاب ماهواره‌ها و قرارگیری در مدار ۷۵۰ و ۴۵۰ تا ۱۱۵۰ کیلومتری از سطح زمین باعث افتخار مردم ایران شده است. پیشرفت‌های عدیده‌ای در نانو و صنعت داشته‌ایم که مقام معظم رهبری در نمایشگاه از آنجا بازدید کردند. در حوزه علوم اجتماعی و انسانی که امام خمینی(ره) فرمودند فتح‌الفتوح انقلاب ما تربیت نفوس مستعده بود همین بس که شرکت هپکویی که مصداق بارز استان و کلانشهر ما می‌باشد که کاملاً نابود شده بود و حالت اغما داشت و نفس‌های آخر را می‌کشید کار به جایی رسیده است که تولیدات و محصولات شرکت در دیدار رهبر معظم انقلاب ارائه می‌شود و رهبر انقلاب از کارگران شرکت هپکو تشکر می‌کنند این حرف‌ها باید گفته شود زیرا زود از حافظه تاریخی ما پاک می‌شود.

دستاوردهای انقلاب باعث افتخار مردم ایران است

برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب در گام دوم انقلاب چه باید کرد؟

تاج‌آبادی: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب می‌فرمایند برای رسیدن به آرمان‌ها و قله‌ها نیاز به حرکت عمومی، منظم، عقلایی و جریان‌های مردمی است چون نظام انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر نظریه نظام انقلابی و با دیگر نظام‌ها متفاوت است که یک کتابی با نام نظریه نظام انقلابی با نویسندگی آقای خسرو پناه است برای مطالعه معرفی و پیشنهاد می‌کنم.

نمونه‌هایی مانند شرکت هپکو در کشور داشتیم که دچار مشکل شده بودند ولی چرا شرکت هپکو توانست به مرحله احیاء برسد دلیل آن بسیار مشخص است، زمانی که با حضور مردم تشکل‌های اجتماعی شکل گرفت و در مساجد، فعالان اجتماعی ما فعال شدند و پشتیبان کارگران قرار گرفتند و همین مسئله اول استان مرکزی شد و تأثیر آن را در بین مسئولان دولت سابق و به گونه‌ای این مسئله مهم شد که از رئیس مجلس تا وزیر کار و همه مسئولین مرتبط با این مسئله بودند که به کارگران امید دادند و باعث ایجاد توان مضاعف در کارگران شد و به این خود باوری رسیدند که باعث احیاء دوباره کارخانه هپکو شد.

نقش جوانان امروز در پیشبرد اهداف انقلاب چیست؟

تاج‌آبادی: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من به عنوان یکی از خادمین این ملت از شما تشکر می‌کنم و نه به عنوان کسی که در بالایی نشستم و مشاهده می‌کنید که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر جامعه، خود را در مقام تواضع مقابل مردم قرار می‌دهند. در ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تربیت همین نفوس مستعد و جوان مومن انقلابی است که مقام معظم رهبری از او توقع دارد که طبعاً جوان انقلابی باید پیشران این حرکت عمومی باشد.

در سال ۱۳۹۸ مقام معظم رهبری به جوانان در دیدار با تشکل‌های دانشجویی فرمودند شما دانشجویان باید مانند مبارزین زمان طاغوت کار و مجادهت کنید. زمان رژیم پهلوی مبارزین وقتی که اعلامیه‌های حضرت امام خمینی(ره) می‌رسید مثل خونی در رگ‌های جامعه جریان پیدا می‌کرد و مردم قدرت می‌گرفتند و به دانشجویان تاکید می‌کردند که خود را مانند آن زمان در نظر بگیرید و اگر اینگونه عمل کردید و بسیج شدید قطعاً آن حرکت عمومی مردم رخ خواهد داد. مردم ما مردمان خوبی هستند و اگر پیشران‌ها به موقع حرکت کنند، پیروان و آحاد جامعه به موقع حرکت خواهند کرد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار