رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فرمانده سپاه روح‌الله:

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: حماسه همراهی، صبوری، ترغیب و ایثار زنان در دوران دفاع مقدس آن‌چنان عظیم و ستودنی است که بی‌تردید در تاریخ ایران بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

 به گزارش «دیار آفتاب»؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله امروز در مراسم تجلیل از مادران و زنان ایثارگر شهرستان دلیجان، با تأکید بر اینکه حماسه‌آفرینی‌های زنان در دفاع مقدس فراموش‌شدنی نیست، گفت: زنان به‌عنوان بخشی از جامعهٔ انسانی در هر یک از صحنه‌های مختلف خصوصاً در هشت سال جنگ تحمیلی عنصری فعال، مبارز، ایثارگر و صبور بوده‌اند.

وی، گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، همه در جبهه خلاصه نمی‌شود بلکه بخشی از جبهه در خاک دیگر مانند مدارس، دانشگاه‌ها، کارگاه‌ها، خانه‌ها، در سینه‌ها و در قلب‌هاست. حماسه همراهی، صبوری، ترغیب و ایثار زنان در دوران دفاع مقدس آن‌چنان عظیم و ستودنی است که بی‌تردید در تاریخ ایران بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

فرمانده سپاه روح‌الله، با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نبود، تصریح کرد: نمونه‌هایی هم‌اندازه صدر اسلام و همانند کربلا در آن فراوان می‌توان یافت. مادران و همسران شهدا با حمایت‌های فکری و اخلاقی که از رزمندگان می‌کردند آنان را باروحیه قوی به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

کریمی افزود: ما فقط هشت سال دفاع مقدس را پشت سر نگذاشته‌ایم، ما ۴۴ سال دیگر درگیر یک جنگ طولانی و مستمر هستیم؛ مقام معظم رهبری آن را یک جنگ جهانی می‌نامند. امروز تهاجمات دشمن علاوه بر بُعد نظامی، ممکن است در ابعاد عقیدتی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی و… باشد و به همین علت دفاع نیز باید در همه این ابعاد انجام شود.

وی ادامه داد: امروز دامنه دفاع بسیار فراتر و گسترده‌تر از دفاع نظامی است. به همین دلیل زنان و دختران در تحقق اهداف دفاعی از ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالایی بر خوردارند.

فرمانده سپاه روح‌الله خاطرنشان کرد: حضور پرشور در صحنه انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زنان مسلمان ایران اسلامی است. آنان در همان روزهای نخستین انقلاب وارد میدان مبارزه شدند و با جهاد خود قدم به قدم، انقلاب اسلامی را یاری کردند. زنان با عزمی استوار علیه طاغوت و استکبار جهانی به صحنه مبارزه آمده و دِین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به‌خوبی ادا کردند.

در پایان این مراسم از بانوان ایثارگر با اهدای لوح تجلیل و تقدیر شد.

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار