رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
روایت جشن انقلاب فراهان؛

کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی فراهانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور خود، حال و هوای دیگری به جشن پیروزی انقلاب دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»، به نقل از فراهان خبر؛ امروز حال و هوای شهر رنگ و بوی انقلاب دارد، صدای آهنگ‌ الله الله الله از جوار مزار شهدا گمنام فضای شهر را پُر کرده و پیامی از عید انقلاب دارد. خانواده‌ها با کودکانی پرچم به دست به سمت گلزار شهدای گمنام می‌آیند، برخی از والدین این کودکان حتی خودشان هم انقلاب ۵۷ را ندیده اند فقط از خاطراتش شنیده اند.

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی

کم کم بر خیل جمعیت حاضر در گلزار شهدا افزوده می‌شود، کمی آن‌طرف‌تر مادرانی با شوقی وصف‌ناشدنی آش نذری به شکرانه ۴۵ سالگی انقلاب بین جمعیت توزیع می‌کنند، چقدر این آش شکرانه انقلاب در هوای بهار انقلاب مزه می‌دهد. حال و هوای این مادران ما را به سال‌های جنگ تحمیلی می‌برد، همان سال‌هایی که مادران این مرز و بوم جوانان‌شان را برای مقابله با دشمن بعثی و دفاع از خاک و ناموس به میدان دفاع مقدس راهی می‌کردند و به رسم ما ایرانی ‌ها آش بدرقه(پشت‌پا) توی محله بین همسایگان پخش می‌کردند.

 

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی

امروز همان مردمی که در مقابله دشمن بعثی ایستادند و هر سختی، توطئه، تحریم، فتنه و هزاران مکر و حیله دشمن را خنثی کردند با شوری دوچندان آمده‌اند تا حضور و وحدت ملی خود را به نمایش بگذارند و مشتی بر دهان یاوه گویان بزنند. جمعیت لحظه‌شماری می‌کند تا در چهل و پنجمین جشن تولد انقلاب حماسه‌ای دیگر خلق کند. راهپیمایی ۲۲ بهمن فراهان با گلباران مزار شهدای گمنام و قرائت دعای فرج آغاز می‌شود و جمعیت به سمت میدان اصلی شهر حرکت می‌کند.

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی

یکی از صحنه‌های جذاب این راهپیمایی حضور نسل چهارم و پنجم انقلاب است که شور، شوق و امید را می توان در چهره‌هایشان مشاهده کرد. نسلی که شکل‌گیری این انقلاب را ندیده است در حماسه ۲۲ بهمن با پرچم سه رنگ ایران، سلفی یادگاری می‌گیرند. شعارهایی که از پشت بلندگو پخش می‌شود، جوانان را بر سر ذوق می‌آورد، برخی هم با خودشان بوق‌های استادیومی آورده‌اند، همان بوق‌هایی که قرار بود برای صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۳ در خیابان‌ها نواخته شود اما نتیجه بازی فرصت نداد و امروز در جشن انقلاب به صدا درآمدند.

 

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی

مسئولان هم در کنار مردم با مشت‌های گره خورده فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دهند و تجدید پیمانی دوباره با آرمان‌های انقلاب می‌بندند.


قناد شهر هم با در حای که کیک به دست دارد بین جمعیت می‌آید و کیک که ویژه جشن انقلاب تهیه کرده را روی سن می‌گذارد.

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی

امروز مردم فراهان به عشق وطن، به عشق جاودانگی و اقتدار نظام آمدند و پیام‌ مردم فراهان این بود که ملت ایران برای آزمونی بزرگ‌تر در ۱۱ اسفندماه به میدان می‌آید و هر بار پیروز میدان خواهد بود.

از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی
از آش شکرانه انقلاب تا نواختن بوق‌های استادیومی
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار