رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-18 08:42 شماره خبر : 7837 https://diyareaftab.ir/short/VvBZR 0
رئیس میراث‌ فرهنگی خنداب خبر داد:

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب از آغاز مرمت و محوطه‌سازی درمانگاه تاریخی روستای دهنو در این شهرستان خبر داد.

احمد میرزایی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛  از آغاز مرمت و محوطه‌سازی درمانگاه تاریخی روستای دهنو در این شهرستان خبر داد و گفت: بازسازی و نصب پنجره‌ها، محوطه‌سازی، تعویض آجرهای فرسوده و بندکشی درمانگاه تاریخی دهنو با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب با اشاره به اینکه درمانگاه تاریخی دهنو برای میزبانی جشنواره انگور شهرستان خنداب آماده می‌شود، افزود: درمانگاه دهنو در طرح ارایه شده بعد از احیا به مجتمع اقامتی - تفریحی و درمانی تبدیل خواهد شد.

میرزایی افزود: «درمانگاه دهنو» در سال ۱۳۲۰ به‌عنوان بیمارستانی مجهز به ۱۲ تختخواب و با امکانات لازم برای بستری شدن و انجام اعمال جراحی در داخل باغی به وسعت ۸ هکتار و زیربنای یک هزار مترمربع در دو طبقه توسط مالک وقت این روستا احداث شده است.

وی تاکید کرد: بنای تاریخی درمانگاه دهنو مربوط به دوره پهلوی اول است و در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۲۹۹۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار