رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/18 Tuesday - 2024 07 May الثلاثاء ، 28 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-13 08:30 شماره خبر : 20 https://diyareaftab.ir/short/aV73V 0
رئیس میراث ‌فرهنگی خمین:

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سرای فرهنگ و هنر صنایع‌دستی در خمین خبر داد.

 به گزارش «دیار آفتاب»؛ علی مشهدی صبح امروز در نشست هماهنگی راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت تاریخی حضرت امام(ره) در خمین؛ گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساخت و راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در این شهرستان اختصاص یافته است.

 

مشهدی اظهار کرد: ارائه آثار هنری در بیت امام خمینی(ره) مطالبه چندین ساله هنرمندان خمین است که در هفته فرهنگی این شهرستان پیگیری می‌شود.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی این شهرستان از شهریور سال جاری آغاز می‌شود و باید تا اول آذرماه سال جاری آماده و تحویل شود. و موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خواستار راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی در بیت امام راحل است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین با اشاره به اینکه سرای فرهنگ و هنر نخستین گام در راستای ترویج فرهنگ و هنر در زادگاه امام راحل است افزود: این سرا باید قبل از هفته فرهنگی خمین آماده تحویل به هنرمندان این شهرستان شود.

 

مشهدی با تأکید بر اینکه سرای فرهنگ و هنر صنایع‌دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در ۱۷ غرفه راه‌اندازی می‌شود افزود: این غرفه‌ها شامل صنایع‌دستی، آثار مکتوب امام راحل، گردشگری و دمنوش‌های سنتی است.

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار