رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
سه‌شنبه 1403/02/18 Tuesday - 2024 07 May الثلاثاء ، 28 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-13 08:05 شماره خبر : 18 https://diyareaftab.ir/short/MNjG4 0
مدیر حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه:

مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول(س) ساوه گفت: اجتماع جهانی اربعین یک حرکت خودجوش و مردمی است و همچنین یک حرکت ولایی، مهدوی، ایثارگرانه و عاشقانه است.

به گزارش «دیار آفتاب»؛ نجیبه خاتون کرمی در گفتگو با خبرنگار نار خبر؛ ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در سنت دینی اسلام، زیارت امام حسین(ع) و ثواب و پاداش پیاده‌روی اربعین مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی گفت: ارزش و پاداش زیارت خاص اربعین و ارزش زیارت با پای پیاده به سوی قبر مطهر امام حسین(ع) سبب شده است هرسال در ایام اربعین، اجتماع عظیم و با شکوهی از میلیون‌ها انسان عاشق به وجود بیاید که ریشه تاریخی آن به ۱۴ قرن پیش باز می‌گردد. 

کرمی تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در تاریخ اسلام برای ایجاد وحدت اسلامی است که مشابه آن در دیگر جریان‌های تاریخی وجود ندارد. 

وی بیان کرد: راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین بهترین راه برای ابراز عمومی مؤلفه‌هایی ارزشمندی چون، وحدت و تعهد است.

کرمی افزود: یکی از موارد اتفاق‌نظر در میان شیعیان و بسیاری از بزرگان اهل سنت در طول تاریخ، تعظیم و بزرگداشت قیام امام حسین(ع) و لعن دشمنان آن حضرت بوده است.

وی تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین به دلیل شاخصه‌های متعددی که دارد مانند مراسم حج از پتانسیل بسیاری برای ایجاد همدلی، همبستگی و وحدت جهانیان است.

کرمی با اشاره به مردمی بودن حرکت اربعین گفت: از ویژگی‌های زیبای اربعین، مدیریت و اجرای آن توسط خود مردم است و این اجتماع جهانی یک حرکت مردمی، ولایی، مهدوی، تعاونی، ایثارگرانه و عاشقانه است. 

مدیر مرکز حوزوی ریحانه الرسول گفت: برگزاری خودجوش مناسک عزاداری و حرکت اربعین و چرخه اقتصادی مردم‌نهاد و توزیع نقش‌ها میان کنشگران مردمی سبب شده است تا این نوع آیین مردمی باشد و این موضوع موجب نزدیک‌تر شدن بیشتر دل‌های مردم به یکدیگر و وحدت و همدلی و عشق میان انسان‌ها می‌شود.

 

وی در پایان گفت: راهپیمایی پرشور اربعین، حرکتی معنوی و اعتقادی است که صحنه‌های بی‌نظیری از خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم و زائران امام حسین(ع) را به نمایش می‌گذارد، خدمت به زائران امام حسین(ع) توفیقی الهی است که نصیب افراد شده و باید از آن به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار