رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است به شرط آن که
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1402-06-21 10:23 شماره خبر : 126 https://diyareaftab.ir/short/4kK84 0
معاون کمیته امداد استان مرکزی خبر داد:

معاون کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان تسهیلات به ۷۵۰۰ خانوار مستأجر تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی پرداخت شده است.

محمدرضا شایسته، در گفتگو با «دیار آفتاب»؛ اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۳۳ خانوار که معادل ۸۰ هزار و ۶۲۶ نفر هستند، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی اظهار کرد: ۵۸ نفر مددکار امدادی و ۱۲۹ نفر مددکار مراکز نیکوکاری به خانواده‌های تحت پوشش خدمت‌رسانی می‌کنند که ۵۰ درصد این خانواده‌ها روستایی و ۵۰ درصد شهری هستند. 

وی افزود: از بین سرپرست خانواده‌ها ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند که ۵۶ درصد از آن‌ها سالمند و ۴۴ درصد غیر سالمند است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ۴۹ درصد یک نفره، ۳۲ درصد دو نفره، ۱۲ درصد سه نفر، پنج درصد چهار نفر و دو درصد از این خانوارها که ۷۲۸ خانوار را شامل می‌شود پنج نفر و بیشتر هستند. 

شایسته، در خصوص حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۲۳ هزار و ۷۹۲ پرونده برون‌سپاری وجود دارد که ۱۲۹ مددکار مراکز نیکوکاری کار خدمت‌رسانی به این عزیزان را انجام می‌دهند. 

وی با اشاره به اینکه ۳۷۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان در حال خدمت‌رسانی هستند بیان کرد: مراکز نیکوکاری به صورت مسجد محور در سطح استان کمک کمیته امداد می‌کنند و افراد نیازمند را شناسایی و کمک‌هایی که از مردم نیکوکار جمع‌آوری می‌کنند به دست نیازمندان می‌رسانند. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی عنوان کرد: در خصوص کمک به اجاره مسکن مددجویان، سه هزار و ۵۱۰ مورد معادل یک میلیارد و ۹۳۷ میلیون تومان به ۷۵۰۰ خانوار مستأجر پرداخت شده است. پرداخت حق بیمه برای ۱۲۹۰ نفر از زنان سرپرست خانوار که برای هر دوره سه ماهه دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان حق بیمه این افراد پرداخت می‌شود.

شایسته اظهار کرد: در طرح اشتغال، ۱۳۹ مورد حق بیمه پرداختی که برای هر دوره سه ماهه پرداخت حق بیمه ۱۸۰ میلیون تومان به بیمه پرداخت شده است. در زمینه کمک معیشت به مددجویان ۴۱ هزار و ۹۱۱ خانوار در طی دوره پنج ماهه ۱۹۰ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان هزینه کمک معیشت پرداخت شده است. 

وی در خصوص حمایت درمانی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمک به تجهیزات و درمان 1493 بیماران خاص و صعب‌العلاج به مبلغ ۶۲۸ میلیون تومان و مبلغ دو میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان بابت کمک هزینه فرانشیز خدمات ویژه درمان به مددجویان انجام شده است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان مرکزی ادامه داد: در تأمین لوازم ضروری زندگی مددجویان، ۱۰۶۲ مورد معادل دو میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان و در زمینه کمک هزینه ازدواج ۱۰۶ مورد معادل یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان کمیته امداد به صورت جهیزیه تحویل عزیزان شده است.

شایسته افزود: کمک موردی به ۱۷۰۱ نفر معادل ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام شده است. 

وی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در حوزه مسکن، تصریح کرد: معرفی 886 نفر به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن با مبلغ ۵۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان که ۲۲۰ نفر موفق به دریافت ۱۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان شده‌اند.

معاون کمیته امداد خاطرنشان کرد: در خصوص وام حمایتی و کارگشایی در پنج ماه به ۱۳۵۷ نفر معادل ۲۸ میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان وام پرداخت شده است. 

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار